Je hebt het recht om je van je aankoop te ontdoen, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief, en dit binnen een herroepingstermijn van 14 kalenderdagen vanaf je inschrijving voor de Luminus EnergyControl Monitor.
Hoe?
Om je herroepingsrecht uit te oefenen, stel je Luminus op de hoogte van deze beslissing door contact op te nemen via het Contactformulier. Vervolgens stuur je de dongle en het doosje waar deze in zat (inclusief de handleiding) terug naar Luminus (Luminus NV, Kempische Steenweg 299, 3500 Hasselt) samen met een ingevuld fysiek exemplaar van het herroepingsformulier dat je kan vinden in de Algemene Voorwaarden van Luminus.
Opgelet: De directe kosten van het terugzenden van de dongle komen voor jouw rekening.
Luminus betaalt je terug met hetzelfde betaalmiddel als hetgeen je gekozen hebt voor de domiciliering, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd. Deze terugbetaling zal enkel plaatsvinden indien we zowel de dongle als het doosje én de handleiding die in het doosje zit volledig intact ontvangen.
Je kan je domiciliëring snel en eenvoudig zelf aanpassen via je online klantenzone My Luminus:
Opmerking:
Als je een nieuw leverpunt voor Luminus toevoegt en je wil dit aan een domiciliëring toevoegen met een verschillend rekeningnummer, neem dan contact op met onze klantendienst. Wij doen de aanpassing voor jou.
Heb je nog geen My Luminus account?
Registreer je via deze link: Maak een My Luminus account aan.
Lees ook: Hoe registreer ik me op My Luminus?
Nuttige link:
Via de online klantenzone My Luminus kan je op de website of via de My Luminus-app zelf je energieverbruik, facturen en betalingen snel en gemakkelijk opvolgen.
Ontdek de mogelijkheden van My Luminus in deze video.
Op My Luminus kan je:
Je facturen en betalingen beheren
Een overzicht behouden van je verbruik
Meer uitleg, klik hier
Je voorschot en afrekening controleren
Je contracten en diensten beheren
Je profiel beheren
Luminus biedt klanten met een digitale meter de mogelijkheid om maandelijks een afrekening te betalen voor elektriciteit en gas.
Heb je een digitale meter en wil je maandelijks een afrekening ontvangen? Contacteer onze klantendienst.
We dienen een aanvraag in bij je netbeheerder. Als alles in orde is, ontvang je vanaf de eerste dag van de volgende maand een maandelijkse afrekening.
Houd er rekening mee dat je geen voorschotfacturen meer zal ontvangen. In de winter, wanneer je meer verbruikt, kan je dan ook hogere afrekeningen krijgen. Omdat je geen voorschotfacturen meer ontvangt, is het ook noodzakelijk om in het geval van een domiciliëring te kiezen voor een domiciliering voor je afrekeningen (en niet enkel voorschotten).
Wil je meer weten? Lees dan zeker onze inspirerende blog.
Bel
Bel ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.
Chat
Chat met ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.
De knop 'Start de chat' verschijnt zodra een medewerker beschikbaar is.
Stuur een bericht
Vul het formulier in.
We antwoorden binnen de werkdag.