Zoekresultaten

Hieronder vind je het antwoord op je vraag en vind je onze contactgegevens.

Dit zijn de zoekresultaten voor je vraag

Je kan vanuit elk land aan Luminus betalen. Gebruik hiervoor het Luminus IBAN en BIC nummer. Sommige buitenlandse banken rekenen hier wel kosten voor aan. Hou hier rekening mee, zodat je voldoende betaalt. Je betaalt namelijk het verschuldigde bedrag en de eventuele extra kost.

Wil je met domiciliëring betalen? Geef je bankrekeningnnummer door aan Luminus. Let er wel op dat je bank zich in een land bevindt dat deel uitmaakt van SEPA.
Meer info

Je hebt het recht om je van je aankoop te ontdoen, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief, en dit binnen een herroepingstermijn van 14 kalenderdagen vanaf je inschrijving voor de Luminus EnergyControl Monitor.

Hoe?
Om je herroepingsrecht uit te oefenen, stel je Luminus op de hoogte van deze beslissing door contact op te nemen via het Contactformulier. Vervolgens stuur je de dongle en het doosje waar deze in zat (inclusief de handleiding) terug naar Luminus (Luminus NV, Kempische Steenweg 299, 3500 Hasselt) samen met een ingevuld fysiek exemplaar van het herroepingsformulier dat je kan vinden in de Algemene Voorwaarden van Luminus.

Opgelet: De directe kosten van het terugzenden van de dongle komen voor jouw rekening.

Luminus betaalt je terug met hetzelfde betaalmiddel als hetgeen je gekozen hebt voor de domiciliering, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd. Deze terugbetaling zal enkel plaatsvinden indien we zowel de dongle als het doosje én de handleiding die in het doosje zit volledig intact ontvangen.

Meer info

Je kan je domiciliëring snel en eenvoudig zelf aanpassen via je online klantenzone My Luminus:

  • Ga in My Luminus naar de pagina 'Facturen'.
  • Bij 'Instellingen facturen' klik je bij 'Betaalmethode' op 'Wijzig domiliciëring'.
  • Onder 'Bankgegevens rekeninghouder' selecteer je: 'Voeg een nieuw rekeningnummer toe'.
  • Kies of je dit domiciliëringsmandaat wenst voor alle facturen, of alleen voor je voorschotfacturen.
  • Klik vervolgens op 'Opslaan'.

  • Opmerking:
    Als je een nieuw leverpunt voor Luminus toevoegt en je wil dit aan een domiciliëring toevoegen met een verschillend rekeningnummer, neem dan contact op met onze klantendienst. Wij doen de aanpassing voor jou.

    Heb je nog geen My Luminus account?
    Registreer je via deze link: Maak een My Luminus account aan.
    Lees ook: Hoe registreer ik me op My Luminus?

    Nuttige link:

    Meer info

    Via de online klantenzone My Luminus kan je op de website of via de My Luminus-app zelf je energieverbruik, facturen en betalingen snel en gemakkelijk opvolgen.

    ​​​Ontdek de mogelijkheden van My Luminus in deze video.

    Op My Luminus kan je:

    Je facturen en betalingen beheren


    Een overzicht behouden van je verbruik

    Meer uitleg, klik hier

    Je voorschot en afrekening controleren


    Je contracten en diensten beheren


    Je profiel beheren

    Meer info

    Luminus biedt klanten met een digitale meter de mogelijkheid om maandelijks een afrekening te betalen voor elektriciteit en gas.

    Heb je een digitale meter en wil je maandelijks een afrekening ontvangen? Contacteer onze klantendienst.
    We dienen een aanvraag in bij je netbeheerder. Als alles in orde is, ontvang je vanaf de eerste dag van de volgende maand een maandelijkse afrekening.

    Houd er rekening mee dat je geen voorschotfacturen meer zal ontvangen. In de winter, wanneer je meer verbruikt, kan je dan ook hogere afrekeningen krijgen. Omdat je geen voorschotfacturen meer ontvangt, is het ook noodzakelijk om in het geval van een domiciliëring te kiezen voor een domiciliering voor je afrekeningen (en niet enkel voorschotten).

    Wil je meer weten? Lees dan zeker onze inspirerende blog

    Meer info

    Neem gerust contact op

    Bel
    Bel ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.

    Bel 078 150 210

    Chat
    Chat met ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.

    De knop 'Start de chat' verschijnt zodra een medewerker beschikbaar is.

    Stuur een bericht
    Vul het formulier in.
    We antwoorden binnen de werkdag.

    Vul het contactformulier in