Ja, je kan uitstel van betaling op je energiefacturen van Luminus krijgen. Dit kan je zelf online regelen via de klantenzone My Luminus.
Let op: In de app is het niet mogelijk een betaaluitstel aan te vragen. Dit kan je enkel via My Luminus op de website.
Er zijn geen kosten aan verbonden.
Is dit het antwoord op uw vraag?
Meer details over deze bespaarbonus vind je in je bevestigingse-mail nadat je je hebt ingeschreven.
De berekening van de besparing gebeurt door je verbruik te vergelijken tijdens 2 periodes:
Beide verbruiken zullen omgezet worden op jaarbasis om ze correct te kunnen vergelijken. Dit gebeurt aan de hand van verbruiksprofielen die door de netbeheerders ontwikkeld werden. Deze methode is ook bekend als Real Load Profiles (RLP).
Opgelet:
Lees ook deze nuttige info:
De meeste terugbetalingen voor huishoudelijke klanten bij Luminus gebeuren binnen de 18 kalenderdagen na de verzending van de creditnota.
Contacteer onze klantendiensten indien je na 18 dagen geen terugbetaling hebt ontvangen. We kijken dan na wat de status is van je klantendossier.
Voor professionele klanten met een betaaltermijn van meer dan 18 dagen, is ook de termijn van terugbetaling langer.
Betaal je via domiciliëring?
Dan kennen we je bankrekeningnummer. De terugbetaling gebeurt automatisch. Je hoeft hiervoor niets te doen.
Betaal je niet via domiciliëring?
Bezorg ons dan je bankrekeningnummer via deze link in My Luminus.
Wil je je bankrekeningnummer voor terugbetaling wijzigen?
Je kan dit zelf doen via deze link in My Luminus.
Helaas herkennen nog niet alle bank-apps de QR-code.
Je komt dan in een POM-bancontact-scherm terecht en kan op die manier veilig en eenvoudig betalen.
Bekijk hier een video hoe je facturen veilig betaalt via POM.
Helaas zien we dat onze klanten af en toe frauduleuze e-mails (phishing mails) ontvangen die van Luminus afkomstig lijken. Wij willen benadrukken dat deze valse e-mails niet worden verstuurd door of namens Luminus.
Regelmatig zijn er frauduleuze e-mails in omgang rond voorschotfacturen. De linken in deze e-mail leiden naar een valse betaalpagina*.
Er zijn ook e-mails waarin men je vraagt je My Luminus-wachtwoord te veranderen. Luminus vraagt je nooit zelf om je wachtwoord aan te passen.
Gelieve niet op deze e-mail(s) te reageren.
*valse betaalpagina:
De URL van de betaalpagina van onze partner begint steeds met 1 van volgende URL’s:
Begint de URL in je adresbalk van je browser niet met 1 van deze URL’s? Dan heb je te maken met een valse betaalpagina.
Luminus vraagt de bankgegevens van klanten alleen op een veilige manier, zoals in de persoonlijke klantenzone My Luminus.
Luminus vraagt je nooit zelf om je wachtwoord aan te passen.
De frauduleuze e-mail verschilt op enkele punten met e-mails van Luminus:
Luminus:
Bel
Bel ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.
Chat
Chat met ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.
De knop 'Start de chat' verschijnt zodra een medewerker beschikbaar is.
Stuur een bericht
Vul het formulier in.
We antwoorden binnen de werkdag.