Helaas zien we dat onze klanten af en toe frauduleuze e-mails (phishing mails) ontvangen die van Luminus afkomstig lijken. Wij willen benadrukken dat deze valse e-mails niet worden verstuurd door of namens Luminus.
Regelmatig zijn er frauduleuze e-mails in omgang rond voorschotfacturen. De linken in deze e-mail leiden naar een valse betaalpagina*.
Er zijn ook e-mails waarin men je vraagt je My Luminus-wachtwoord te veranderen. Luminus vraagt je nooit zelf om je wachtwoord aan te passen.
Gelieve niet op deze e-mail(s) te reageren.
*valse betaalpagina:
De URL van de betaalpagina van onze partner begint steeds met 1 van volgende URL’s:
Begint de URL in je adresbalk van je browser niet met 1 van deze URL’s? Dan heb je te maken met een valse betaalpagina.
Luminus vraagt de bankgegevens van klanten alleen op een veilige manier, zoals in de persoonlijke klantenzone My Luminus.
Luminus vraagt je nooit zelf om je wachtwoord aan te passen.
De frauduleuze e-mail verschilt op enkele punten met e-mails van Luminus:
Luminus:
Is dit het antwoord op uw vraag?
Bel
Bel ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.
Chat
Chat met ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.
De knop 'Start de chat' verschijnt zodra een medewerker beschikbaar is.
Stuur een bericht
Vul het formulier in.
We antwoorden binnen de werkdag.