De procedure voor het activeren van de P1-poort van je digitale meter verschilt afhankelijk van je netbeheerder:
- Je netbeheerder is Fluvius: Activeer de P1-poort van je digitale meter via je Mijn Fluvius-account door deze link te volgen: https://mijn.fluvius.be/poortbeheer. Voor meer uitleg verwijzen we je door naar deze video van Fluvius (enkel beschikbaar in het Nederlands).
- Je netbeheerder is Sibelga: Je P1-poort van je digitale meter is standaard open. Je hoeft dus niets te doen.
- Je netbeheerder is Ores: Het openen van je P1-poort is gratis bij de installatie van je digitale meter. Als je je P1-poort achteraf wil openen, brengt Ores hier een extra vergoeding van €26 in rekening. Meer informatie vind je via de volgende link: https://www.ores.be/particuliers-et-professionnels/ports-clien.
- Je netbeheerder is Resa: Het openen van je P1-poort is gratis bij de installatie van je digitale meter. Je kan je P1-poort later altijd activeren via uw MyRESA-account. Meer informatie vind je via de volgende link: https://www.resa.be/fr/ma-situation/mon-compteur/compteur-communicant/port-client/.
Ook goed om te weten:
- Je kan rechtstreeks op je digitale elektriciteitsmeter zien of je P1-poort open staat:
- Als je P1-poort succesvol geactiveerd is, verschijnt er namelijk een pijltje boven ‘GP’.
- Als er geen pijltje boven ‘GP’ staat, wil dit zeggen dat je P1-poort nog gesloten is.
- Als dit langer dan 72 uur duurt, neem je best contact op met je netbeheerder.