De Federale Overheid (FOD) Economie bepaalt wie voldoet aan de criteria om recht te hebben op het sociaal tarief.Heb je geen recht meer op sociaal tarief, dan informeert de FOD Economie Luminus hiervan als energieleverancier. We passen je tarief 1 x per jaar aan naar een Luminus-tarief, met terugwerkende kracht naar 1 januari. Je hoeft hiervoor zelf niets meer te doen, wij zorgen voor alles.Wens je een onmiddellijke stopzetting van het sociaal tarief, contacteer ons via chat of telefonisch.In geval van een overlijden Als de stopzetting van het sociaal tarief gelinkt is aan een overlijden, kan je best onze klantendienst telefonisch contacteren.Dan kunnen we je begeleiden in alle noodzakelijke acties (naamswijziging, afsluiten van het contract of de meter, ...).Nuttige link:
Naar hulp en ondersteuning overzicht
via ons contactformulier
De knop "Start de chat" verschijnt zodra een een medewerker beschikbaar is.
De chat is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst: Ma.-vr.: 8u00 - 18u00.
Onze residentiële klantendienst is bereikbaar op het nummer 078 150 210 (zonaal tarief)
Maandag - Vrijdag: 08 uur tot 18 uur
Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.