De steunmaatregelen in het kader van de gestegen energieprijzen worden automatisch verrekend met je facturen.
Ook de federale verwarmingspremie van € 100. Je hoeft ons hiervoor niet extra te contacteren. Meer informatie over de maatregelen vind je hier.

Wat is een EAN-code en waar kan ik deze vinden?

EAN staat voor 'European Article Numbering'.
Het is een code van 18 cijfers die altijd begint met 54144.
Ze wordt gebruikt om een leveringspunt van gas of elektriciteit te identificeren.
Elk leveringspunt heeft een unieke EAN. Als je een gas- en elektriciteitsmeter hebt, krijg je 2 codes: één voor elke meter.

De EAN-code heb je nodig wanneer je je energieleverancier of netbeheerder contacteert. Je kan de code terugvinden op je factuur:

  • op pagina 1 onder 'Uw afrekening' bij 'Omschrijving gas/elektriciteit: EAN 54144.....'.
  • op pagina 2 bovenaan bij Gas/Electriciteit: 'Overzicht van uw verbruik: EAN 54144...'.
Als je nog geen EAN-code ontvangen hebt, kan je deze aanvragen bij je netbeheerder.

Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen


Geen antwoord gevonden op je vraag?
Kies één van de contactmogelijkheden.

Onze residentiële klantendienst is bereikbaar
op het nummer 078 150 210 (zonaal tarief)

Maandag - Vrijdag: 09 uur tot 18 uur

Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.

De knop "start de chat" verschijnt zodra een een medewerker beschikbaar is. 

De chat is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst: 
Ma.-vr.: 9u00 - 18u00.