Omwille van technische issues zijn we telefonisch moeilijker bereikbaar. Via de MyLuminus.be klantenzone kan je tal van zaken zelf regelen, zoals facturen en betalingen bekijken, je ideale voorschotbedrag berekenen en aanpassen, je verbruik opvolgen, je tarief nakijken en aanpassen, een afbetalingsplan aanvragen, en het doorgeven van een verhuis. Bedankt voor je begrip!

Is de prijs die ik krijg voor mijn geïnjecteerde energie hetzelfde als dat ik betaal voor de energie van Luminus?

De energie die je opwekt maar niet meteen verbruikt, verkoop je door aan het elektriciteitsnet, tegen de op dat moment geldende tarieven. Wanneer je stroom nodig hebt, koop je die terug van het net. Die injectie- en verbruikstarieven zijn niet noodzakelijk hetzelfde. Dat komt omdat je waarschijnlijk stroom op het net injecteert wanneer de energievraag minder is en de prijzen dus lager. ’s Avonds en ’s winters is de energievraag hoger, en de prijzen mogelijk ook.

Bij Luminus ligt de geschatte vergoeding voor je overtollige stroom tussen 2 en 3,6 eurocent per kWh. Dit is een variabele eenheidsprijs die de marktprijzen volgt.
   
 

Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen

Meer vragen over Onze tarieven



Geen antwoord gevonden op je vraag?
Kies één van de contactmogelijkheden.

De knop "Start de chat" verschijnt zodra een een medewerker beschikbaar is. 

De chat is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst: 
Ma.-vr.: 8u00 - 18u00.

Onze residentiële klantendienst is bereikbaar
op het nummer 078 150 210 (zonaal tarief)

Maandag - Vrijdag: 08 uur tot 18 uur

Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.