Hoe kan ik mijn verbruik opvolgen op My Luminus?

Via je My Luminus-account kan je gemakkelijk je verbruik opvolgen. 

Je ziet hier de meterstanden die jouw netbeheerder jaarlijks aan ons doorgeeft. Deze meterstanden zijn ofwel:

  • door jou zelf doorgegeven.
  • werkelijk opgenomen door je netbeheerder.
  • een schatting, als je zelf geen meterstanden aan de netbeheerder hebt doorgegeven en hij geen toegang heeft tot je meter.
Je kan je verbruik nog beter opvolgen via My Luminus door regelmatig je meterstanden in te geven en op basis daarvan je voorschotbedrag aan te passen.

Als je een digitale meter hebt, dan kan je ook:
  • je verbruikhistoriek tot de dag voordien opvragen bij de netbeheerder.
    • In Vlaanderen is dit bij FLUVIUS.
    • in Wallonië is dit bij ORES.
    • in Brussel is dit bij SIBELGA
Als je een digitale meter hebt en in Vlaanderen woont, kan je handig gebruik maken van:
  • onze gratis Luminus Monitor App gebruiken om je verbruik en je energiekosten tot de dag voordien op te volgen en gericht te besparen.
  • je abonneren op onze Luminus EnergyControl Monitor om je verbruik in realtime te volgen. Je krijgt inzicht in je energievreters en energiekosten via een klein apparaatje dat je in de P1-poort van je digitale meter klikt.

Lees ook:

Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen

Meer vragen over Meterstanden & verbruik



Verbruik opvolgen en meterstanden ingeven

in uw digitale klantenzone.

Ga naar My Luminus

Geen antwoord gevonden op je vraag?
Kies één van de contactmogelijkheden.

Onze residentiële klantendienst is bereikbaar
op het nummer 078 150 210 (zonaal tarief)

Maandag - Vrijdag: 09 uur tot 18 uur

Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.

De knop "start de chat" verschijnt zodra een een medewerker beschikbaar is. 

De chat is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst: 
Ma.-vr.: 9u00 - 18u00.