Hoe kan ik mijn verbruik opvolgen op My Luminus?

Via je My Luminus -account kan je gemakkelijk je verbruik opvolgen. 

Je ziet hier de meterstanden die jouw netbeheerder jaarlijks aan ons doorgeeft. Deze meterstanden zijn ofwel:

  • door jou zelf doorgegeven.
  • werkelijk opgenomen door je netbeheerder.
  • een schatting, als je zelf geen meterstanden aan de netbeheerder hebt doorgegeven en hij geen toegang heeft tot je meter.
Je kan je verbruik nog beter opvolgen via My Luminus door regelmatig je meterstanden in te geven en op basis daarvan je voorschotbedrag aan te passen.

Als je een digitale meter hebt, kan je:
  • indien je in Vlaanderen woont: je energieverbruik- en kosten met één dag vertraging eenvoudig en gratis opvolgen via de Digitale Meterstanden in My Luminus. Inschrijven kan rechtstreeks via je My Luminus app. 
  • je verbruik en injectie in realtime opvolgen en inzicht krijgen in je energievreters en -kosten met Luminus EnergyControl Monitor. Het werkt met een klein apparaatje dat je in de P1-poort van je digitale meter klikt.
Als je een digitale meter hebt, kan je ook op de klantenzone van je netbeheerder elke dag een nieuwe update van je energieverbruik raadplegen (tot de dag voordien): Dankzij de Luminus-app heb jij je persoonlijke klantenzone altijd bij de hand. Je energie opvolgen was nog nooit zo makkelijk. Bekijk hier hoe de app in elkaar zit en wat de voordelen ervan zijn.



Lees ook:

Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen


Verbruik opvolgen en meterstanden ingeven

in uw digitale klantenzone.

Ga naar My Luminus

Geen antwoord gevonden op je vraag?
Kies één van de contactmogelijkheden.

De knop "Start de chat" verschijnt zodra een een medewerker beschikbaar is. 

De chat is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst: 
Ma.-vr.: 8u00 - 18u00.

Onze residentiële klantendienst is bereikbaar
op het nummer 078 150 210 (zonaal tarief)

Maandag - Vrijdag: 08 uur tot 18 uur

Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.