Hoe activeer ik mijn P1-poort om gebruik te maken van Luminus EnergyControl Monitor?

Activeer de P1-poort van je digitale meter via Mijn Fluvius-account door deze link te volgen: https://mijn.fluvius.be/poortbeheer.
Voor meer uitleg verwijzen we je door naar deze video van Fluvius.
Ook goed om te weten:

  • Je P1-poort is standaard gesloten.
  • Je kan rechtstreeks op je digitale elektriciteitsmeter zien of je P1-poort open staat:
  • Als je P1-poort succesvol geactiveerd is, verschijnt er namelijk een pijltje boven ‘GP’.
  • Als er geen pijltje boven ‘GP’ staat, wil dit zeggen dat je P1-poort nog gesloten is.
  • De verwerking van je aanvraag kan tot 72 uur duren. Tot zolang is de status ‘In aanvraag’.
  • Als dit langer dan 72 uur duurt, neem je best contact op met Fluvius.
  • Van zodra je P1-poort geactiveerd is, verandert de status naar ‘Open’ en kan je de dongle in je P1-poort plaatsen om je elektriciteits- en gasdata in realtime door de Key te laten uitlezen. 

Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen

Meer vragen over Meterstanden & verbruik



Geen antwoord gevonden op je vraag?
Kies één van de contactmogelijkheden.

Onze residentiële klantendienst is bereikbaar
op het nummer 078 150 210 (zonaal tarief)

Maandag - Vrijdag: 09 uur tot 18 uur

Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.

De knop "start de chat" verschijnt zodra een een medewerker beschikbaar is. 

De chat is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst: 
Ma.-vr.: 9u00 - 18u00.