De energieprijzen zijn de afgelopen maanden erg sterk gestegen. Om de impact hiervan te verzachten, heeft de overheid een aantal steunmaatregelen uitgewerkt. Deze zullen automatisch verrekend worden op je energiefactuur. Wat de maatregelen concreet inhouden, lees je hier.

Wanneer en hoe ontvang ik mijn tegoed?

De meeste terugbetalingen voor huishoudelijke klanten gebeuren binnen de 18 kalenderdagen na de verzending van de creditnota.
Contacteer onze klantendiensten indien je na 18 dagen geen terugbetaling hebt ontvangen. We kijken dan na wat de status is van je klantendossier.

Voor professionele klanten met een betaaltermijn van meer dan 18 dagen, is ook de termijn van terugbetaling langer.

Betaal je via domiciliëring?
Dan kennen we je bankrekeningnummer. De terugbetaling gebeurt automatisch. Je hoeft hiervoor niets te doen.

Betaal je niet via domiciliëring?
Bezorg ons dan je bankrekeningnummer via deze link in My Luminus.

Wil je je bankrekeningnummer voor terugbetaling wijzigen?
Je kan dit zelf doen via deze link in My Luminus.

Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen


Bel ons

(normaal zonetarief)

078 150 210

Geen antwoord gevonden op je vraag?
Kies één van de contactmogelijkheden.

Onze residentiële klantendienst is bereikbaar
op het nummer 078 150 210 (zonaal tarief)

Maandag - Vrijdag: 09 uur tot 18 uur

Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.

De knop "start de chat" verschijnt zodra een een medewerker beschikbaar is. 

De chat is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst: 
Ma.-vr.: 9u00 - 18u00.