Op dit moment circuleren er telefoonoproepen en frauduleuze e-mails die de indruk geven dat ze verstuurd worden door Luminus. Gelieve hier niet op te reageren. In dit voorbeeld zie je het verschil
Hulp en ondersteuning

Veelgestelde vragen

Hebt u advies nodig over de ideale oplossing voor uw bedrijf? Aarzel dan niet om ons te contacteren.
Onze experten beantwoorden uw vragen met plezier.

Prijs

  • Hoeveel kost een laadsessie?

    Dit is afhankelijk van de laadpaal. Iedere uitbater kan namelijk zelf de prijs op het laadpunt instellen.
    Dit tarief kan uit verschillende elementen bestaan:

    • een startvergoeding,
    • een volumetarief (per geladen kWh)
    • en/of een tijdstarief (per minuut).
    Het tarief dat van toepassing is, staat aangegeven op het laadpunt.

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • De prijs van mijn laadbeurt komt niet overeen met wat de app toont. Wat doe ik?

    De prijs van toepassing op alle snelladers van Luminus is:

    • € 0,30 per kWh en
    • € 0,20 per minuut (inclusief btw).
    Ben je aangesloten bij een andere provider, dan kan deze een extra toeslag aanrekenen.

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Hoe betaal ik voor mijn laadtransacties?

    Je ontvangt maandelijks een factuur met daarop een gedetailleerd overzicht van al je laadtransacties van die maand.
    De betaling verloopt volledig automatisch via domiciliëring en zal 14 dagen na factuurdatum worden uitgevoerd.
     

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen

Veiligheid

  • Is het veilig om mijn laadsessie via de app te betalen?

    De betaling van je laadsessie via de app loopt via PayPal en is 100% beveiligd.

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Is het veilig om mijn wagen op te laden?

    De Tritium Veefill fast charger is conform alle vereiste veiligheidsvoorschriften. Met een compatibele stekker is het 100% veilig om je wagen aan deze oplaadpunten op te laden.
     

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Ik heb problemen met het online platform van Luminus voor mijn elektrische wagen. Wat doe ik?

    We beschikken over een 24/7-helpdesk voor onze klanten.

    • Bel naar 02 289 90 90.
    • Of stuur een e-mail naar mobilitysolutions@luminus.be.
    Onze klantendienstmedewerkers zorgen voor een correcte afhandeling van je vraag.

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen

Laadpas

  • Waarom heb ik een abonnement nodig voor mijn laadpunt?

    Met een abonnement kan je gebruikmaken van het online platform van Luminus, waar je een overzicht krijgt van al je laadsessies.
    Je krijgt maandelijks automatisch een gedetailleerd overzicht van al je laadsessies toegestuurd.
    Als er zich een probleem met je laadpunt stelt, identificeren we vanop afstand dat probleem en lossen we het ook in 90% van de gevallen onmiddellijk op.

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Ik ben mijn Luminus Powerpass kwijt. Hoe kan ik een nieuwe verkrijgen?

    Vraag een nieuwe powerpass aan via het webformulier op onze website https://www.luminus.be/nl/prive/energie-besparen/elektrisch-rijden/contact/.
    We versturen de laadpas binnen de week.

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Kan ik met mijn Luminus-Powerpass laden op niet-Luminus laadpalen?

    Via meerdere interoperabiliteitsovereenkomsten heb je met de Luminus-Powerpass toegang tot meer dan 100.000 laadpalen over heel Europa.
    De Luminus-laadpalen zijn aangesloten bij de volgende platformen:

    • eViolin
    • Hubject
    • Girève
    • e-Clearing

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Hoe kan ik een Luminus-powerpass aanvragen?

    Vraag je powerpass aan op onze website https://www.luminus.be/nl/prive/energie-besparen/elektrisch-rijden/contact/.
    We versturen de laadpas binnen de week.

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Ik kan met mijn Powerpass niet laden op een bepaalde laadpaal. Hoe komt dit?

    Dit kan meerdere oorzaken hebben:

    • De provider van het laadpunt is niet aangesloten bij een van de interoperabiliteitsplatformen.
    • Als het laadpunt niet voor roaming is ingesteld, krijg je geen toegang zonder specifieke laadpas.
    • De communicatie van het laadpunt is uitgevallen:
      • De meeste laadpunten communiceren via SIM-kaart. Als het netwerk wegvalt, kan je niet laden.
      • De verantwoordelijkheid om de communicatie te herstellen ligt bij de provider van het laadpunt.
    • Het laadpunt is defect.
    • Als het probleem zich voordoet op een laadpaal waar je normaal gezien wel kan opladen, is je Powerpass mogelijk defect.
      • Log in op www.luminus.be/powerpass en vraag via het enveloppe-icoontje in de rechterbovenhoek een nieuwe Powerpass aan.
      • Binnen de 2 werkdagen sturen we je een nieuwe Powerpass op per post.

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Ik heb problemen met mijn laadpas. Wat doe ik?

    We beschikken over een 24/7-helpdesk voor onze klanten.

    • Bel naar 02 289 90 90.
    • Of stuur een e-mail naar mobilitysolutions@luminus.be.
    Je kan ook online een nieuwe laadpas aanvragen:
    • Log in op www.luminus.be/powerpass.
    • Vraag je pas aan via het enveloppe-icoontje in de rechterbovenhoek.
    • Binnen de 7 dagen sturen we een nieuwe laadpas per post naar je op.

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen

Laadpaal

  • Ik wil thuis een laadpaal installeren. Hoe vraag ik een offerte aan?

    Neem contact met ons op:

    1. Ga naar onze webpagina over elektrisch rijden.
    2. Klik op ‘Vraag je offerte aan’.
    3. We bezorgen je zo snel mogelijk een offerte op maat.

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • De stekker van de laadpaal past niet op het contact van mijn elektrische wagen. Wat doe ik?

    Je kan alleen laden op de snelladers als je wagen beschikt over een contact dat de volgende stekkers toelaat:

    • 43 kW AC plug
    • CHAdeMO (DC)
    • Combined Charging Standard – CCS (DC)

     

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Waar kan ik meer snelladers vinden?
    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Hoe kan ik de afspraak voor de installatie van mijn laadpaal wijzigen of annuleren?

    Stuur een e-mail naar: mobilitysolutions@luminus.be.
    We nemen snel contact met je op.

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Ik heb problemen met het opladen aan een publieke laadpaal. Wat doe ik?

    We beschikken over een 24/7-helpdesk voor onze klanten.

    • Bel naar 02 289 90 90.
    • Of stuur een e-mail naar mobilitysolutions@luminus.be.
    Je kan ook online een nieuwe laadpas aanvragen:
    • Log in op www.luminus.be/powerpass.
    • Vraag je pas aan via het enveloppe-icoontje in de rechterbovenhoek.
    • Binnen de 7 dagen sturen we een nieuwe laadpas per post naar je op.

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Hoe gebruik ik een snellader?

    1. Schakel je wagen uit.
    2. Connecteer je wagen met de laadpaal.
    3. Activeer de snellader door je Powerpass te scannen.
    4. Hou je token minimaal 3 seconden voor het symbool.
    5. Druk op de startknop.
    6. Je wagen begint te laden.
    7. Druk op de stopknop om het laden te beëindigen.
    8. Breng de plug terug naar de laadpaal.

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Welke aansluiting kan ik gebruiken voor mijn laadsessie?

    De Veefil-RT snellader voorziet drie verschillende stekkers:

    • 43 kW AC plug.
    • CHAdeMO (DC).
    • Combined Charging Standard – CCS (DC).

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Hoe krijg ik toegang tot een snellader?

    Je kan op 4 verschillende manieren toegang krijgen tot een snellader:

    • Met een Luminus Powerpass (abonnementskaart).
    • Met een interoperabele laadpas van een andere provider.
    • Door een pre-paid kaart aan te schaffen in een Q8-shop of Decathlonwinkel.
    • Door de QR-code te scannen via de Last Mile Solutions-app en de betaling uit te voeren via PayPal.

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen