Hulp en ondersteuning

Veelgestelde vragen

Hebt u advies nodig over de ideale oplossing voor uw bedrijf? Aarzel dan niet om ons te contacteren.
Onze experten beantwoorden uw vragen met plezier.

Registreer je op www.luminus.be/powerpas. Je laadpas wordt binnen de 2 werkdagen per post verstuurd naar het geregistreerde adres.

Log in op www.luminus.be/powerpas en doe een aanvraag via het enveloppe-icoontje in de rechterbovenhoek. Binnen de 2 werkdagen sturen we je een nieuwe laadpas per post.

Je ontvangt maandelijks een factuur met daarop een gedetailleerd overzicht van al je laadtransacties die maand. De betaling verloopt volledig automatisch via domiciliëring en zal 14 dagen na de factuurdatum worden uitgevoerd.

Dit kan meerdere oorzaken hebben.

  1. Als het laadpunt niet voor roaming is ingesteld, krijg je geen toegang zonder specifieke laadpas.
  2. De provider van het laadpunt is niet aangesloten bij een van de interoperabilteitsplatformen.
  3. De communicatie van het laadpunt is uitgevallen. De meeste laadpunten communiceren via SIM-kaart. Als het netwerk wegvalt kan je niet laden. De verantwoordelijkheid om de communicatie te herstellen ligt bij de provider van het laadpunt.
  4. Het laadpunt is defect.
  5. Als het probleem zich voordoet op een laadpaal waar je normaal gezien wel kan opladen, is je Powerpas mogelijk defect. Log in op www.luminus.be/powerpas kan en vraag via het enveloppe-icoontje in de rechterbovenhoek een nieuwe Powerpas aan. Binnen de 2 werkdagen sturen we je een nieuwe Powerpas op per post.

Met een abonnement kan je gebruik maken van het online platform van Luminus, waar u een overzicht krijgt van al uw laadsessies. Je krijgt vervolgens ook maandelijks automatisch een gedetailleerd overzicht van al uw laadsessies toegestuurd. Als er zich een probleem met je laadpunt stelt, identificeren we vanop afstand dat probleem en lossen het ook in 90% van de gevallen onmiddellijk op.

Via meerdere interoperabiliteitsovereenkomsten heb je met de Luminus Powerpas toegang tot meer dan 100.000 laadpalen in heel Europa. Het de Luminuslaadpalen zijn aangesloten bij de volgende platformen:

  • eViolin
  • Hubject
  • Girève
  • e-Clearing

Dit is afhankelijk van paal tot paal. Iedere uitbater kan namelijk zelf de prijs op het laadpunt instellen. Dit tarief kan uit verschillende elementen bestaan: een startvergoeding, een volumetarief (per geladen kWh) en/of een tijdstarief (per minuut). Het tarief dat van toepassing is, staat in principe aangegeven op het laadpunt.

Neem contact met ons op. We bezorgen je zo snel mogelijk een offerte op maat.

  1. Schakel je wagen uit.
  2. Connecteer je wagen met de laadpaal.
  3. Activeer de snellader door je Powerpas te scannen.
  4. Hou je token minimaal 3 seconden voor het symbool.
  5. Druk op de startknop.
  6. Je wagen begint te laden.
  7. Druk op de stopknop om het laden te beëindigen.
  8. Breng de plug terug naar de laadpaal.

Je kan op 4 verschillende manieren toegang krijgen tot de snellader:

  1. Door een pre-paid kaart aan te schaffen in een Q8-shop of Decathlonwinkel (begin 2018).
  2. Met een Luminus Powerpas (abonnementskaart).
  3. Door de QR-code te scannen via de Last Mile Solutions-app en de betaling uit te voeren via PayPal.
  4. Met een interoperabele laadpas van een andere provider.

De Veefil-RT snellader voorziet drie verschillende stekkers:

  1. CHAdeMO (DC)
  2. Combined Charging Standard – CCS (DC)
  3. 43 kW AC plug

Als je wagen niet beschikt over een contact dat de 3 bovenstaande stekkers toelaat kan je niet laden op deze snelladers.

De prijs van toepassing op al de snelladers van Luminus is € 0,30 per kWh en 0,20 € per minuut (inclusief btw). Ben je aangesloten bij een andere provider, dan kan deze een extra toeslag aanrekenen.

De Tritium Veefill fast charger is conform alle vereiste veiligheidsvoorschriften. Met een compatibele stekker is het 100% veilig om je wagen aan deze oplaadpunten op te laden.

De betaling via de app loopt via PayPal en is 100% beveiligd.