De energieprijzen zijn de afgelopen maanden erg sterk gestegen. Om de impact hiervan te verzachten, heeft de overheid een aantal steunmaatregelen uitgewerkt. Deze zullen automatisch verrekend worden op je energiefactuur. Wat de maatregelen concreet inhouden, lees je hier.

Waarom moet ik mijn voorschot verhogen als ik een variabel tarief heb?

Je tarief volgt de marktprijzen, je voorschot is echter een vast bedrag. Door de enorme stijging van de marktprijzen, ligt je voorschot dus te laag. Om een zware afrekening te vermijden, pas je best je voorschot aan. 

Het is raadzaam om, bij een variabel tarief, regelmatig (bv elke 4 maanden) je voorschot te controleren. Dit kan eenvoudig via My Luminus.

Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen

Meer vragen over Onze tarieven



De mogelijkheden voor facturen en betalingen

zelf raadplegen? Het kan!

Bekijk het hier

Geen antwoord gevonden op je vraag?
Kies één van de contactmogelijkheden.

Onze residentiële klantendienst is bereikbaar
op het nummer 078 150 210 (zonaal tarief)

Maandag - Vrijdag: 09 uur tot 18 uur

Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.

De knop "start de chat" verschijnt zodra een een medewerker beschikbaar is. 

De chat is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst: 
Ma.-vr.: 9u00 - 18u00.