De energieprijzen zijn de afgelopen maanden erg sterk gestegen. Om de impact hiervan te verzachten, heeft de overheid een aantal steunmaatregelen uitgewerkt. Deze zullen automatisch verrekend worden op je energiefactuur. Wat de maatregelen concreet inhouden, lees je hier.

Waarom geeft Luminus een vergoeding voor geïnjecteerde energie?

Vanaf 01/01/2021 moeten energieleveranciers hun klanten in Vlaanderen de mogelijkheid geven om een vergoeding te krijgen voor hun geïnjecteerde energie. Dit is ook een logische stap na de lancering van de digitale meters, het nieuwe nettarief voor prosumenten en het toekomstige capaciteitstarief.

Meer info over de vergoeding voor geïnjecteerde energie, het nieuwe nettarief voor prosumenten en het capaciteitstarief kan je vinden op de websitse van Fluvius en de VREG:

Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen

Meer vragen over Onze tarieven



Geen antwoord gevonden op je vraag?
Kies één van de contactmogelijkheden.

Onze residentiële klantendienst is bereikbaar
op het nummer 078 150 210 (zonaal tarief)

Maandag - Vrijdag: 09 uur tot 18 uur

Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.

De knop "start de chat" verschijnt zodra een een medewerker beschikbaar is. 

De chat is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst: 
Ma.-vr.: 9u00 - 18u00.