Door de uitzonderlijke situatie in de energiemarkt krijgt onze klantendienst erg veel oproepen te verwerken. We proberen iedereen zo snel mogelijk te helpen, maar houd rekening met langere wachttijden. Via je persoonlijke klantenzone MyLuminus.be kan je tal van zaken zelf regelen, zoals facturen en betalingen bekijken, een afbetalingsplan aanvragen en het doorgeven van een verhuis. Heb je vragen over de overheidsmaatregelen, dan vind je hier zeker en vast een antwoord.

Heb ik een vast of een variabel contract?

Onze variabele tarieven zijn: Actief+, Basic, ComfyFlex, Ecoflex, Essential, Optimal en Eco+. 

Onze vaste tarieven zijn: #BeGreen Fix, Comfy, Comfy+, Comfy Shine, ComfyPlugin, Click, (Smart) Ecofix en Optifix. Deze tarieven worden tijdelijk niet aangeboden aan nieuwe klanten. Bestaande klanten behouden uiteraard hun vast tarief tot wanneer de contractduur ten einde is.

Tariefnaam
Je vindt je tarief terug op je factuur.
Je vindt het ook terug in de Bijzondere Voorwaarden:

  • Heb je een vast tarief? Dit zal expliciet vermeld staan onder de rubriek ‘Uw voordelen’ 
  • Heb je een variabel tarief? Je vindt de tariefformule terug onder de rubriek ‘Informatie over uw tarief’ 


Duurtijd
Je energiecontract kan een duurtijd hebben van ‘bepaalde duur’ of ‘onbepaalde duur’. Deze informatie vind je ook in de Bijzondere Voorwaarden.

  • Bepaalde duur:  de vaste prijs (als het gaat om een vast tarief) of de formule voor de prijsindexering (als het gaat om een variabel tarief) is tijdens de hele contractduur van toepassing.  
  • Onbepaalde duur:  de vaste prijs (als het gaat om een vast tarief) of de formule voor de prijsindexering (als het gaat om een variabel tarief) is voor onbepaalde tijd van toepassing en kan gewijzigd worden mits inachtneming van een opzegtermijn. 

Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen

Meer vragen over Onze tarieven



Geen antwoord gevonden op je vraag?
Kies één van de contactmogelijkheden.

Onze residentiële klantendienst is bereikbaar
op het nummer 078 150 210 (zonaal tarief)

Maandag - Vrijdag: 09 uur tot 18 uur

Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.

De knop "start de chat" verschijnt zodra een een medewerker beschikbaar is. 

De chat is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst: 
Ma.-vr.: 9u00 - 18u00.