Indien je een nieuwe rechthebbende bent, duurt het soms een tijdje vooraleer je van het sociaal tarief geniet.Let op: dit geldt ook voor de personen met een verhoogde tegemoetkoming die tijdelijk recht hebben op sociaal tarief in de periode van 1 februari 2021 tot en met 30 juni 2023.
Waarom? Het feit dat je behoort tot een categorie van rechthebbenden, wordt niet onmiddellijk meegedeeld aan je energieleverancier. De Federale overheid informeert je energieleverancier om de drie maanden automatisch over de personen die recht hebben op het sociaal tarief.
De mogelijke startdata van het recht zijn dus 1 januari, 1 april, 1 juli of 1 oktober en de einddatum is steeds 31 december van het lopende jaar. We corrigeren het tarief altijd met terugwerkende kracht.
Wil je meer weten? Neem een kijkje op de website van de Federale overheid.Nuttige links:
Naar hulp en ondersteuning overzicht
via ons contactformulier
Onze residentiële klantendienst is bereikbaar op het nummer 078 150 210 (zonaal tarief)
Maandag - Vrijdag: 09 uur tot 18 uur
Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.
De knop "start de chat" verschijnt zodra een een medewerker beschikbaar is.
De chat is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst: Ma.-vr.: 9u00 - 18u00.