Hoe komt dat een budgetmeter tarief hoger is dan mijn vorige tarief bij mijn leverancier?

Het beheer van het systeem met prepaid-meters valt onder de verantwoordelijkheid van de netbeheerders. 

De prijs die je betaalt voor het opladen van een budgetmeter voor elektriciteit en aardgas is het gemiddelde van de prijzen van de commerciële energieleveranciers. Hierdoor is de energieprijs bij de netbeheerder aanzienlijk hoger dan het laagste tarief op de markt.

Het is wel mogelijk om in aanmerking te komen voor het sociaal tarief voor energie. Dit is een begrensd tarief voor elektriciteit en aardgas. 

De tarieven voor een budgetmeter voor elektriciteit en gas worden om de 6 maanden aangepast.

Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen


De mogelijkheden voor facturen en betalingen

zelf raadplegen? Het kan!

Bekijk het hier

Geen antwoord gevonden op je vraag?
Kies één van de contactmogelijkheden.

De knop "Start de chat" verschijnt zodra een een medewerker beschikbaar is. 

De chat is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst: 
Ma.-vr.: 8u00 - 18u00.

Onze residentiële klantendienst is bereikbaar
op het nummer 078 150 210 (zonaal tarief)

Maandag - Vrijdag: 08 uur tot 18 uur

Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.