Ik kan mijn voorschot niet aanpassen via My Luminus. Wat doe ik?

In de volgende situaties kan je jouw voorschotbedrag niet online aanpassen. Dit is het geval als:

  • je volgende factuur een afrekening is.
  • je een digitale meter hebt en je maandelijks een afrekening ontvangt.
  • je een klassieke meter met piekmeting hebt.
  • je contract binnenkort niet meer actief is bij ons.
  • je nog een betaalachterstand hebt. We verzoeken je om dit eerst te betalen.
  • je volgende voorschotfactuur al is opgemaakt in onze systemen. Je nieuwe voorschotbedrag zal pas te zien op de factuur erna.
  • je maandelijks voorschot al één keer in dezelfde maand aanpaste.
  • Opgelet! Je kan zelf je voorschot slechts tot 20% verlagen, of tot 200% verhogen ten opzichte van je ideale voorschotbedrag (dit is het voorschotbedrag waarbij je afrekenbedrag € 0 wordt).
Vanaf het ogenblik dat je 3 maanden verbruik hebt, kan je in My Luminus een nieuwe simulatie maken op basis van je meterstanden. Om een juiste simulatie te maken, raden we je aan om je huidig bedrag te behouden en zo verrassingen te voorkomen bij je afrekening.

Is er een andere reden waarom je jouw voorschotbedrag niet kan aanpassen?
  • Contacteer ons. Wij passen het bedrag graag voor je aan.

Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen


Contacteer ons

via ons contactformulier

Contacteer ons

Geen antwoord gevonden op je vraag?
Kies één van de contactmogelijkheden.

Onze residentiële klantendienst is bereikbaar
op het nummer 078 150 210 (zonaal tarief)

Maandag - Vrijdag: 09 uur tot 18 uur

Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.

De knop "start de chat" verschijnt zodra een een medewerker beschikbaar is. 

De chat is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst: 
Ma.-vr.: 9u00 - 18u00.