Wat houdt de toestemming voor datagebruik in de Luminus Monitor app precies in? Waarom zou ik het aan mijn energieleverancier geven?

  • Je digitale meter registreert je verbruiksgegevens. De Luminus Monitor app gebruikt deze gegevens om je meer inzicht in je energieverbruik te geven. Je verbruiksgegevens zijn privégegevens. Om de Luminus Monitor app toegang te geven tot deze gegevens, hebben we als energieleverancier je expliciete toestemming nodig. Deze toestemming geef je digitaal via de website van je netbeheerder (Fluvius).
  • Concreet geef je de komende 3 jaar je energieleverancier zo toegang tot je historische verbruiksgegevens. De geldigheidsduur is standaard vastgesteld op 3 jaar vanaf de aanvraag, maar je kan deze datatoegang zelf op ieder moment terug stopzetten. Zodra de periode van 3 jaar is verstreken, ontvang je een automatische e-mail van je netbeheerder (Fluvius) voor een mogelijke verlenging. Ook in de Luminus Monitor app zal je hierover een bericht ontvangen.
  • Je toestemming is gelinkt aan één digitale meter (EAN). Als je meerdere digitale meters hebt op een leveradres, bijvoorbeeld een voor elektriciteit en een voor gas, moet je je toestemming per meter geven.
  • Wanneer je de app activeert, dan doe je dit voor een specifiek leveradres en zal Luminus jouw verbruiksgegevens pas in de app kunnen weergeven als je je toestemming hiervoor hebt gegeven aan Fluvius.
  • Je toestemming kan je vanuit de Luminus Monitor app geven via een persoonlijke link.
  • Je toestemming is standaard 3 jaar geldig. Na 3 jaar krijg je in de app een bericht om je toestemming opnieuw te geven. Je kan je toestemming ook op elk moment terug intrekken via  ‘Mijn Fluvius ’.

Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen

Meer vragen over Meterstanden & verbruik



Geen antwoord gevonden op je vraag?
Kies één van de contactmogelijkheden.

Onze residentiële klantendienst is bereikbaar
op het nummer 078 150 210 (zonaal tarief)

Maandag - Vrijdag: 09 uur tot 18 uur

Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.

De knop "start de chat" verschijnt zodra een een medewerker beschikbaar is. 

De chat is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst: 
Ma.-vr.: 9u00 - 18u00.