Waarom moet ik mijn toestemming geven aan Fluvius om de verbruiksgegevens van mijn digitale meter met Luminus te delen?

  • Je digitale meter registreert je verbruiksgegevens. Luminus gebruikt deze gegevens om je meer inzicht in je energieverbruik te geven via onze monitoring diensten. 
  • Je verbruiksgegevens zijn privégegevens. Om Luminus toegang te geven tot deze gegevens, hebben we als energieleverancier je expliciete toestemming nodig. Deze toestemming geef je digitaal vanuit onze app via een persoonlijke link naar je Mijn Fluvius portaal.
  • Concreet geef je de komende 3 jaar je energieleverancier zo toegang tot je historische verbruiksgegevens. De geldigheidsduur is standaard vastgesteld op 3 jaar vanaf de aanvraag, maar je kan deze datatoegang zelf op ieder moment terug stopzetten. Zodra de periode van 3 jaar is verstreken, ontvang je een automatische e-mail van Fluvius voor een mogelijke verlenging. 
  • Je toestemming is gelinkt aan één digitale meter (EAN). Als je meerdere digitale meters hebt op een leveradres, bijvoorbeeld een voor elektriciteit en een voor gas, moet je je toestemming per meter geven.
  • Wanneer je de dienst activeert, dan doe je dit voor een specifiek leveradres en zal Luminus jouw verbruiksgegevens pas in de app kunnen weergeven als je je toestemming hiervoor hebt gegeven aan Fluvius.

Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen


Geen antwoord gevonden op je vraag?
Kies één van de contactmogelijkheden.

De knop "Start de chat" verschijnt zodra een een medewerker beschikbaar is. 

De chat is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst: 
Ma.-vr.: 8u00 - 18u00.

Onze residentiële klantendienst is bereikbaar
op het nummer 078 150 210 (zonaal tarief)

Maandag - Vrijdag: 08 uur tot 18 uur

Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.