Ik heb mijn toestemming gegeven maar zie nog geen data in de Luminus Monitor app. Wat nu?

Het kan tot 72 uur duren nadat je je toestemming hebt gegeven vooraleer je data in de app ziet. Twijfel je of je je toestemming wel correct hebt gegeven? Voor de zekerheid kan je op ‘Mijn Fluvius’ de status nakijken. Ook in de app zullen we je hiervan op de hoogte houden.  

Je kan de status van je toestemmingen in de Luminus Monitor app opvolgen via Meer > Verbindingen.

  • Zijn jouw meters groen, dan is alles in orde en wacht je gewoon nog even totdat we data voor je krijgen en deze in de app kunnen tonen.
  • Zijn je meters rood? Dan is de verbinding nog niet in orde: je meters zijn dan offline, wat betekent dat we je data niet ontvangen en deze dus ook niet in de app aan je kunnen komen. Je aanvragen zijn dan nog niet volledig in orde, omdat:
    • het nodig is dat je toestemming geeft aan Fluvius voor één of beide EANs.
    • Fluvius een extra toestemming vraagt: De door Fluvius bekende eigenaar krijgt dan een brief (via e-mail of post) om die extra bevestiging te geven.

Je kan daarom de status van je aanvragen ook bij Fluvius opvolgen via het Mijn Fluvius portaal > Verbruik > pijl naar onder bij elk EAN.
  • Zie je daar geen aanvragen staan op naam van Luminus, dan is het nodig dat je je toestemming nog geeft via de Luminus Monitor app via Meer > Verbindingen > Aanvragen bij elke meter
  • Zie je daar aanvragen voor Luminus maar zijn ze met een oranje bolletje aangeduid, dan moet je nog een extra toestemming geven door een e-mail van Fluvius te bevestigen
  • Zie je daar aanvragen voor Luminus en zijn ze met een groen bolletje aangeduid dan contacteer je best onze klantendienst via monitor.support@luminus.be.

Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen

Meer vragen over Meterstanden & verbruik



Geen antwoord gevonden op je vraag?
Kies één van de contactmogelijkheden.

Onze residentiële klantendienst is bereikbaar
op het nummer 078 150 210 (zonaal tarief)

Maandag - Vrijdag: 09 uur tot 18 uur

Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.

De knop "start de chat" verschijnt zodra een een medewerker beschikbaar is. 

De chat is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst: 
Ma.-vr.: 9u00 - 18u00.