De energieprijzen dalen of stijgen. Is het nuttig om mijn voorschot aan te passen bij Luminus?

  • Luminus adviseert je om in je persoonlijke klantenzone My Luminus een persoonlijke simulatie te maken. Dit doe je altijd best in de eerste week van de maand, om zeker te zijn van een berekening met de nieuwe prijzen.
  • In My Luminus ga je naar het tabblad 'Verbruik' en geef je je nieuwe meterstanden in.
  • Daarna ga je naar het tabblad 'Voorschotten' en zie je het nieuwe voorschotbedrag dat Luminus voorstelt, op basis van je ingegeven verbruik.
  • Om een nauwkeurige inschatting van je voorschot te bepalen en om onaangename verrassingen op je jaarafrekening te vermijden, is het belangrijk dat je regelmatig zelf je meterstanden ingeeft.
Lees ook:

Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen


Verbruik opvolgen en meterstanden ingeven

in uw digitale klantenzone.

Ga naar My Luminus

Geen antwoord gevonden op je vraag?
Kies één van de contactmogelijkheden.

De knop "Start de chat" verschijnt zodra een een medewerker beschikbaar is. 

De chat is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst: 
Ma.-vr.: 8u00 - 18u00.

Onze residentiële klantendienst is bereikbaar
op het nummer 078 150 210 (zonaal tarief)

Maandag - Vrijdag: 08 uur tot 18 uur

Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.