Federale premies - Federaal basispakket energie 2022: ik heb nog geen energiepremie ontvangen. Wat doe ik?

Heb je na 18 januari 2023 de energiepremie nog niet ontvangen?

Contacteer zelf de dienst FOD Economie (niet de leverancier!). Je kan deze energiepremie bij hen aanvragen tot 30 april 2023. Daarna heb je geen recht meer op deze premie van de overheid.

 
Heb je volgens jou recht op deze energiepremie? Dien zelf je aanvraag voor de premie in bij de FOD Economie. 
  • Ofwel vul je rechtstreeks het online formulier in op de website van de FOD Economie: https://basispakket.economie.fgov.be/login
    • Je logt in op de website van de FOD Economie met behulp van je identitieitskaart of een ander identificatiemiddel.
    • Je vult het online formulier in en verstuurt je aanvraag.
  • Ofwel download je het aanvraagformulier (PDF) (Word) en vul je het in.
    • Je verstuurt het:
      • ofwel via e-mail naar: Gaselek11-12-2022@economie.fgov.be.
      • ofwel via post naar het volgende adres: Gaselek2022 - PB30100 - 1000 Brussel
  • Je hebt deze gegevens nodig:
    • Bewijs van domicilie (In de meeste gemeentes kan je dit online aanvragen.). Het adres en de datum van domiciliëring op 30/09/2022 is geldig bij de FOD.
    • Rekeningnummer 
    • Naam leverancier op 30/09/2022 
  • De FOD zal dan een lijst van de nieuwe premiegerechtigden naar Luminus sturen.
  • Na ontvangst van deze lijst premiegerechtigden verwerkt Luminus de aanvraag zo snel mogelijk.
  • Luminus schrijft het bedrag binnen 18 dagen na opmaak van de premie over naar je bankrekening.

Heb je nog geen energiepremie 2022 ontvangen? Een reden kan zijn dat Luminus je bankrekeningnummer niet kent.
  • Vul je rekeningnummer direct in of pas het aan in je persoonlijke klantenzone My Luminus. 
  • Als wij niet over je bankgegevens beschikken, vragen wij om dit door te geven voor 15/06/2023.
  • Indien we op 15/06/2023 niet over je bankgegevens beschikken, zullen we dit aan de overheid doorgeven en kan je geen aanspraak meer maken op het basispakket energie 2022.

Wil je meer weten over deze energiepremie?

Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen

Meer vragen over Voorschotten en afrekening



Geen antwoord gevonden op je vraag?
Kies één van de contactmogelijkheden.

De knop "Start de chat" verschijnt zodra een een medewerker beschikbaar is. 

De chat is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst: 
Ma.-vr.: 8u00 - 18u00.

Onze residentiële klantendienst is bereikbaar
op het nummer 078 150 210 (zonaal tarief)

Maandag - Vrijdag: 08 uur tot 18 uur

Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.