Ik was klant bij Essent. Wat gebeurt er met de waarborg die ik betaalde aan Essent?

Ik was klant bij Essent. Wat gebeurt er met de waarborg die ik betaalde aan Essent?

Maak je geen zorgen. Essent stortte de waarborg door naar Luminus.

Is dit het antwoord op uw vraag?

We gebruiken je feedback alleen om deze uitleg te verbeteren. Laat hier geen persoonlijke gegevens na.

Vind een antwoord in de veelgestelde vragen

De volgende stappen hangen van je persoonlijke situatie af:
Ben je van een andere leverancier naar Luminus overgestapt?
  • Dan hebben wij je vorige energieleverancier reeds op de hoogte gebracht.
  • Je ontvangt binnenkort een e-mail of brief met alle nuttige informatie over je contract en onze diensten.
  • Een week vóór jouw energielevering doen wij je een gedetailleerd voorstel voor een voorschot dat het best bij je aansluit.
  • Het kan zijn dat je nog een laatste factuur van je vorige leverancier ontvangt nadat je je al bij Luminus hebt aangesloten. Vergeet zeker niet om deze nog te betalen.

  • Open je een nieuwe meter?
  • Neem contact op met de distributienetbeheerder van je gemeente om je meter te laten openen of installeren.
  • Contacteer Luminus om een contract af te sluiten.
  • We geven je aanvraag door aan je netbeheerder. Enkele dagen later ontvang je een welkomstmail of -brief met alle nuttige informatie over je contract en de diensten van Luminus.
  • Contacteer opnieuw je distributienetbeheerder om een afspraak te maken.
  • Rond de start van je energielevering ontvang je een bevestiging van je voorschotplan.

  • Ga je verhuizen en word je tegelijkertijd klant bij Luminus?
  • Wij helpen je graag om je verhuizing in goede banen te leiden.
  • Heb je nog vragen over je verhuizing? Raadpleeg dan onze veelgestelde vragen bij Hulp & Contact - 'Verhuis, meters en netbeheerder', of bel 078 180 183.
  • Meer info

    Ja, dat kan zeker. Na je contractondertekening start je levering bij Luminus op vandaag + 30 dagen.
    Je kan ook zelf een startdatum kiezen als dit meer dan 30 dagen in de toekomst is.
    Luminus stopt je contract bij je huidige energieleverancier zodra wij deze hebben overgenomen.
    Tip: Sluit je contract bij voorkeur af via deze link. Dat gaat snel en is 100 % veilig.

    Meer info

    Indien
    • je verhuisdatum in de geldigheidsperiode van je waardebon valt EN
    • je neemt je Greenfix (Mediamarkt)-contract mee naar het nieuwe adres.
    Dan verhuist de waardebon gewoon mee.
    Je kan de waardebon gebruiken tot aan de originele vervaldatum.
     
    Meer info

    Maak je geen zorgen, het gaat hier over een communicatiefout van Luminus.
    De informatie over je nieuwe prijs is echter wél correct.
    We doen het nodige om dit recht te zetten.
    Meer info

    Klant worden bij Luminus kan in enkele clicks.
     

  • Bekijk ons aanbod in tarieven, producten en diensten op de website.
  • Kies het tarief dat je wenst en teken in.
  • Zo eenvoudig is het om klant te worden bij Luminus!

    Voor vragen over je wijziging van gas- en/of elektriciteitsleverancier kan je ons contacteren via chat of telefonisch .

    Sta je op het punt te verhuizen?
    Luminus zet je contract gratis over op je nieuwe adres. Op onze website vind je alle info over je verhuis.

    Meer info

    Als klant met het Essent-tarief “Vooraf” krijg je een slotafrekening van Essent toegestuurd. Als je op dat moment minder energie verbruikt hebt dan je vooraf betaalde, krijg je het verschil teruggestort. Heb je meer energie verbruikt dan je vooraf betaalde, dan betaal je het verschil aan Essent.  
      
    Vanaf de overname van je contract betaal je driemaandelijkse voorschotten aan Luminus. Het eerste voorschot ontvang je 1 maand na je migratiedatum. Het bedrag wordt automatisch berekend op basis van het voorschot dat je op jaarbasis bij Essent betaalde. Je kan dit op elk moment aanpassen in je persoonlijke klantenzone My Luminus.

    Lees ook: Ik had het tarief Vooraf bij Essent en ik heb mijn volledig jaar al betaald. Wat gebeurt er na mijn overstap naar Luminus?
    Meer info

    Je vindt je Luminus klantnummer op de volgende plaatsen terug:
     

    • In de verwelkomingsbrief die je krijgt nadat je je contract hebt ondertekend.
    • Op je facturen.
    • Via 'Mijn profiel' in My Luminus als je reeds een account hebt. (In de app via 'Meer' en vervolgens 'Mijn profiel'.)
    Meer info
    Bekijk meer vragen

    Neem gerust contact op

    Bel
    Bel ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.

    Bel 078 150 210

    Chat
    Chat met ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.

    De knop 'Start de chat' verschijnt zodra een medewerker beschikbaar is.

    Stuur een bericht
    Vul het formulier in.
    We antwoorden binnen de werkdag.

    Vul het contactformulier in