Ik heb een dubbele betaling uitgevoerd bij Luminus. Wat nu?

Ik heb een dubbele betaling uitgevoerd bij Luminus. Wat nu?

We storten het te veel betaalde bedrag terug binnen 15 dagen na de betaaldatum.
Als je een onbetaalde factuur hebt bij Luminus, gebruiken we dit bedrag om je factuur te vereffenen.

Is dit het antwoord op uw vraag?

We gebruiken je feedback alleen om deze uitleg te verbeteren. Laat hier geen persoonlijke gegevens na.

Vind een antwoord in de veelgestelde vragen

Je kan zelf je betwisting online doorgeven via je My Luminus-account.
Let op: Je kan je betwisting niet verwerken in de app. Dit kan enkel via je My Luminus op de website. 


Houd eerst de volgende gegevens bij de hand:
  • Je meternummer
  • De meterstand (Als je de meterstand niet hebt van de vermelde dag op de afrekening, noteer dan de meterstand van vandaag.)
Geef je online betwisting als volgt door:
  • Log in op My Luminus en ga naar 'Facturen'.
  • Klik op 'Ik wil een meterstand betwisten'.
  • Selecteer het correcte leveringsadres.
  • Kies de afrekening die je betwist. Kies 'Ik weet het niet / de afrekening staat niet in de lijst' als je het niet zeker weet of als de afrekening er niet staat.
  • Duid aan of het over een verhuis gaat.
  • Indien ja, voeg je het overnamedocument toe.
  • Selecteer het correcte leveringsadres en kies welk product je betwist: elektriciteit en/of gas. 
  • Pas indien nodig de datum aan via de kalender.
    • Bij een verhuis geldt de overnamedatum (zie het overnamedocument).
    • Anders geldt de meteropnamedatum (zie de datum van de foto).
  • Vul de nieuwe meterstand(en) in.
  • Indien het niet gaat om een verhuis, voeg de foto van de meterstand(en) toe. 
  • Klik op 'Verzenden'.
  • Je krijgt daarna een bevestiging van ontvangst van je betwisting.

    Wil je je betwisting liever niet online doorgeven? Contacteer onze klantendienst telefonisch. 

    Let op: Je kan je betwisting niet verwerken in de app. Dit kan enkel via je My Luminus op de website. 
    Meer info
    Bekijk meer vragen

    Neem gerust contact op

    Bel
    Bel ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.

    Bel 078 150 210

    Chat
    Chat met ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.

    De knop 'Start de chat' verschijnt zodra een medewerker beschikbaar is.

    Stuur een bericht
    Vul het formulier in.
    We antwoorden binnen de werkdag.

    Vul het contactformulier in