Kortingen speciaal voor jou: de Luminus Extras

Profiteer van kortingen, promoties en niet te missen deals bij jouw favoriete merken. Exclusief voor jou. Als Luminus-klant shop je hier het hele jaar door met een mooie korting.

Luminus extras

Veelgestelde vragen

De volgende stappen hangen van je persoonlijke situatie af:
Ben je van een andere leverancier naar Luminus overgestapt?
  • Dan hebben wij je vorige energieleverancier reeds op de hoogte gebracht.
  • Je ontvangt binnenkort een e-mail of brief met alle nuttige informatie over je contract en onze diensten.
  • Een week vóór jouw energielevering doen wij je een gedetailleerd voorstel voor een voorschot dat het best bij je aansluit.
  • Het kan zijn dat je nog een laatste factuur van je vorige leverancier ontvangt nadat je je al bij Luminus hebt aangesloten. Vergeet zeker niet om deze nog te betalen.

  • Open je een nieuwe meter?
  • Neem contact op met de distributienetbeheerder van je gemeente om je meter te laten openen of installeren.
  • Contacteer Luminus om een contract af te sluiten.
  • We geven je aanvraag door aan je netbeheerder. Enkele dagen later ontvang je een welkomstmail of -brief met alle nuttige informatie over je contract en de diensten van Luminus.
  • Contacteer opnieuw je distributienetbeheerder om een afspraak te maken.
  • Rond de start van je energielevering ontvang je een bevestiging van je voorschotplan.

  • Ga je verhuizen en word je tegelijkertijd klant bij Luminus?
  • Wij helpen je graag om je verhuizing in goede banen te leiden.
  • Heb je nog vragen over je verhuizing? Raadpleeg dan onze veelgestelde vragen bij Hulp & Contact - 'Verhuis, meters en netbeheerder', of bel 078 180 183.
  • Meer info

    Als je woning tijdelijk leegstaat of je voert kleine renovatiewerken uit, kan je tijdelijk het leegstandstarief aanvragen bij je energieleverancier Luminus.
    Dit is een minimaal voorschotbedrag per product (elektriciteit/gas) van
    • ofwel € 10 maandelijks.
    • ofwel € 20 voor tweemaandelijkse facturatie.
    • ofwel € 30 voor driemaandelijkse voorschotfacturen.
    Hoe vraag ik het leegstandstarief aan?
    • Wijzig het bedrag zelf naar leegstand via je online klantenzone My Luminus
    • Ga naar 'Voorschotten' en kies 'Leegstandstarief aanvragen' (dit staat onder 'Instellingen voor je voorschotfactuur').
    • Pas het leegstandstarief toe tot aan je eerstvolgende afrekening.

    Tip: Is er geen leegstand meer? Geef dan zelf je meterstanden in op My Luminus bij 'Verbruik' en pas je voorschotbedrag terug aan naar een realistisch bedrag. Zo voorkom je onaangename verrassingen op je volgende afrekening. Bij twijfel contacteer je Luminus voor een persoonlijke berekening.

    Lees ook: Leegstandstarief stopzetten
    Meer info
    Bekijk meer vragen

    Contacteer ons

    02 302 20 50

    Van maandag tot en met vrijdag, van 8 tot 18 uur.


    Stuur een bericht