Zoekresultaten

Hieronder vind je het antwoord op je vraag en vind je onze contactgegevens.

Dit zijn de zoekresultaten voor je vraag

Ben je niet zeker of de verwarmingspremie van 100 € werd toegepast bij jou? Dan kan je dit nakijken in je online klantenzone My Luminus
Onder 'Facturen' vind je het document 'verwarmingspremie' en kan je ook zien met welke factuur de premie werd verrekend.

Heb je de federale verwarmingspremie niet ontvangen? De FOD bepaalt wie recht heeft op de premie. Misschien zit er een fout in de schrijfwijze van je naam en/of adres bij de FOD Economie. Of is er een andere reden die we niet kennen.

Heb je tussen 01/08/2022 en 17/11/2022 een aanvraag voor premie bij de FOD Economie ingediend?
  • Dan wordt deze nog verwerkt door de FOD. Tegen 15/2/2023 wil de FOD de laatste aanvragen afhandelen.
  • Opgelet: na 17/11/2022 kan je geen nieuwe aanvraag meer indienen voor deze verwarmingspremie bij de FOD Economie.
  • Heb je vragen? Contacteer de FOD:

Hoe is het stappenplan?
  • De FOD stuurt lijsten van de premiegerechtigden naar Luminus.
  • Na ontvangst van de lijsten premiegerechtigden verwerkt Luminus de aanvraag zo snel mogelijk.
  • De premie wordt automatisch door Luminus verrekend met eventuele openstaande bedragen.
  • Indien er een restbedrag is, schrijven wij dit over naar je bankrekening binnen 18 dagen na opmaak van de premie.
  • Als wij niet over je bankgegevens beschikken, vragen wij je om dit door te geven.
Wil je meer weten over deze verwarmingspremie?
Meer info

Heb je na 18 januari 2023 de energiepremie nog niet ontvangen?

Contacteer zelf de dienst FOD Economie (niet de leverancier!). Je kan deze energiepremie bij hen aanvragen tot 30 april 2023. Daarna heb je geen recht meer op deze premie van de overheid.  
Heb je volgens jou recht op deze energiepremie? Dien zelf je aanvraag voor de premie in bij de FOD Economie. 
  • Ofwel vul je rechtstreeks het online formulier in op de website van de FOD Economie: https://basispakket.economie.fgov.be/login
    • Je logt in op de website van de FOD Economie met behulp van je identitieitskaart of een ander identificatiemiddel.
    • Je vult het online formulier in en verstuurt je aanvraag.
  • Ofwel download je het aanvraagformulier (PDF) (Word) en vul je het in.
    • Je verstuurt het:
      • ofwel via e-mail naar: Gaselek11-12-2022@economie.fgov.be.
      • ofwel via post naar het volgende adres: Gaselek2022 - PB30100 - 1000 Brussel
  • Je hebt deze gegevens nodig:
    • Bewijs van domicilie (In de meeste gemeentes kan je dit online aanvragen.). Het adres en de datum van domiciliëring op 30/09/2022 is geldig bij de FOD.
    • Rekeningnummer 
    • Naam leverancier op 30/09/2022 
  • De FOD zal dan een lijst van de nieuwe premiegerechtigden naar Luminus sturen.
  • Na ontvangst van deze lijst premiegerechtigden verwerkt Luminus de aanvraag zo snel mogelijk.
  • Luminus schrijft het bedrag binnen 18 dagen na opmaak van de premie over naar je bankrekening.

Heb je nog geen energiepremie 2022 ontvangen? Een reden kan zijn dat Luminus je bankrekeningnummer niet kent.
  • Vul je rekeningnummer direct in of pas het aan in je persoonlijke klantenzone My Luminus. 
  • Als wij niet over je bankgegevens beschikken, vragen wij om dit door te geven voor 15/06/2023.
  • Indien we op 15/06/2023 niet over je bankgegevens beschikken, zullen we dit aan de overheid doorgeven en kan je geen aanspraak meer maken op het basispakket energie 2022.

Wil je meer weten over deze energiepremie?
Meer info


1. Heb je op 18 april 2023 de energiepremie Basispakket 2 nog niet ontvangen?

  • De Federale overheid (FOD) Economie bepaalt wie recht heeft op de premie Basispakket 2 voor de maanden januari, februari en maart 2023. Controleer eerst of je voldoet aan de voorwaarden: Federale premies - Federaal basispakket energie 2023: Wie heeft recht op de energiepremie ?
  • Misschien zit er een fout in de schrijfwijze van je naam en/of adres bij de FOD Economie.
  • Of is er een andere reden die we niet kennen (klanten met een energiecontract voor een tweede verblijf of klanten met een professioneel tarief hebben geen recht op deze energiepremie,...)..

2. Voldoe je aan de voorwaarden? Contacteer zelf de dienst FOD Economie (niet de energieleverancier) om je energiepremie aan te vragen. Dit kan vanaf 24 april 2023 tot 31 juli 2023. 
Daarna heb je geen recht meer op deze premie van de overheid.
  • Opgelet:
    • Je kan je aanvraag bij de FOD pas indienen vanaf 24 april 2023, niet vroeger. Voor die datum beschouwt de FOD je aanvraag als ongeldig en je komt dan niet in aanmerking voor de energiepremie.
3. Hoe dien je een aanvraag voor deze energiepremie in bij de FOD Economie? 
  • Ofwel vul je rechtstreeks het online formulier in op hun website: https://basispakket.economie.fgov.be/grantTwo
    • Je logt in op de website van de FOD Economie met behulp van je identitieitskaart of een ander identificatiemiddel.
    • Je vult het online formulier in en verstuurt je aanvraag.
  • Ofwel download je het aanvraagformulier voor pakket 2 (individuele contracten (DOCX) of collectieve installaties (DOCX) en vul je het in.
    • Je verstuurt het:
  • Je hebt deze gegevens nodig:
    • Bewijs van domicilie (In de meeste gemeentes kan je dit online aanvragen). Het adres en de datum van domiciliëring op 31/12/2022 is geldig bij de FOD.
    • Rekeningnummer 
    • Naam leverancier op 31/12/2022

4. Wat gebeurt er na het indienen van mijn aanvraag bij de FOD Economie?

  • De FOD zal je aanvraag voor Basispakket 2 (maanden januari, februari en maart 2023) onderzoeken en je vraag beantwoorden.
  • Als je recht hebt op de premie, stuurt de FOD na verwerking een lijst met de de nieuwe premiegerechtigden naar Luminus.
  • Na ontvangst van deze lijst premiegerechtigden verwerkt Luminus de aanvraag zo snel mogelijk.
  • Luminus schrijft het bedrag binnen 18 dagen na opmaak van de premie over naar je bankrekening.
  • De energiepremie 2023 voor het Basispakket 2 bedraagt voor gas € 405 (in totaal) en voor elektriciteit € 183 (in totaal).
  • Als wij niet over je bankgegevens beschikken, vragen wij om dit door te geven voor 15/06/2023.
  • Bekijk hier de tijdslijn van de FOD voor de toekenning van het basispakket 2023:


5. Heb je nog geen energiepremie 2023 ontvangen?
Een reden kan zijn dat Luminus je bankrekeningnummer niet kent.

  • Vul je rekeningnummer direct in of pas het aan in je persoonlijke klantenzone My Luminus. 
  • Als wij niet over je bankgegevens beschikken, vragen wij om dit door te geven voor 15/06/2023.
  • Indien we op 15/06/2023 niet over je bankgegevens beschikken, zullen we dit aan de overheid doorgeven en kan je geen aanspraak meer maken op het basispakket energie 2023.


6. Wil je meer weten over deze energiepremie? 


 

Meer info

Neem gerust contact op

Bel
Bel ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.

Bel 078 150 210

Chat
Chat met ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.

De knop 'Start de chat' verschijnt zodra een medewerker beschikbaar is.

Stuur een bericht
Vul het formulier in.
We antwoorden binnen de werkdag.

Vul het contactformulier in