Hulp en ondersteuning

Wanneer kies ik beter niet voor een dynamisch tarief?

  • Een dynamisch tarief zal niet voor iedereen voordelig zijn.
  • Je hebt vooral voordeel bij dit tarief wanneer je een groot energieverbruik hebt, bijvoorbeeld bij het thuisladen van een elektrische wagen.
  • Bovendien moet je ook heel flexibel zijn in het plannen of verschuiven van je energieverbruik.
  • Als je het moment van een grote energievraag niet goed kunt inplannen en op duurdere uren energie afneemt, zal dit tarief nadelig zijn.

 

  • De voordeligste momenten vallen meestal tussen 00u00 en 06u00. Als je toch overdag moet verbruiken, doe je dat best tussen 13u00 en 17u00.
  • Wanneer er weinig afname is, kan de energieprijs negatief zijn. Maar omgekeerd kan de prijs, bijvoorbeeld ’s winters, of bij onverwachte gebeurtenissen op de energiemarkt, ook heel hoog liggen.
  • Bij een dynamisch energiecontract wordt er geen maximumprijs vastgelegd.
  • Valt een groot deel van je verbruik tijdens de dure uren, dan kan Luminus Dynamic (Pro) duurder zijn voor jou dan een ander standaard energietarief.

Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen

Meer vragen over Onze tarieven



Contacteer onze Business Adviseurs
Kies één van de contactmogelijkheden.

De knop "Start de chat" verschijnt zodra een een medewerker beschikbaar is. 

De chat is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst: 
Ma.-vr.: 8u00 - 18u00.

Onze klantendienst is bereikbaar
op het nummer 078 150 152 (zonaal tarief)

Maandag - Vrijdag: 08 uur tot 18 uur

Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.