Hulp en ondersteuning

Wanneer krijg ik mijn afrekening?

Je ontvangt je afrekening ongeveer 4 tot 8 weken na ontvangst van je meterstanden. Dit is de tijd die nodig is voor je netbeheerder om je gegevens te valideren en naar ons door te sturen. Wij maken daarna je factuur op.

Opmerking:
Door de overschakeling naar een nieuw communicatieplatform binnen de energiemarkt duurt het voor sommige klanten langer vooraleer je je afrekening ontvangt. In uitzonderlijke gevallen kwamen klanten vast te zitten. Heel concreet betekent dit dat je netbeheerder je meterstanden correct ontvangt maar niet kan doorsturen naar ons als leverancier. Daardoor kunnen we nog geen correcte afrekening opmaken. In afwachting van je afrekening blijven we je voorschotfacturen sturen.

Opname meterstanden
Als het om een jaarafrekening gaat, worden je meterstanden elk jaar rond dezelfde periode opgenomen door je netbeheerder.
Je vindt meer informatie, over dit onderwerp, op deze pagina: Wanneer komt men mijn meterstanden opnemen?

Lees ook:

Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen

Meer vragen over Voorschotten en afrekening



Verbruik opvolgen en meterstanden ingeven

in uw digitale klantenzone.

Ga naar My Luminus

Contacteer onze Business Adviseurs
Kies één van de contactmogelijkheden.

Onze klantendienst is bereikbaar
op het nummer 078 150 152 (zonaal tarief)

Maandag - Vrijdag: 09 uur tot 18 uur

Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.

De knop "start de chat" verschijnt zodra een een medewerker beschikbaar is. 

De chat is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst: 
Ma.-vr.: 9u00 - 18u00.