Hulp en ondersteuning
Réparation électronique Electro Repair & Replace Luminus

Electro Repair & Replace Service

Je hoeft je geen zorgen meer te maken over een huishoudtoestel dat net na de wettelijke garantie in panne valt. Luminus schiet ter hulp!
Teken nu in

Huishoudtoestel kapot?
Daar heb je de Electro Repair & Replace Service voor!
In samenwerking met Axa Assistance

Is je wasmachine kapot? Een defect televisietoestel? Luminus helpt je uit de nood met de Electro Repair & Replace service! Je hoeft je geen zorgen meer te maken over een elektrisch apparaat dat net na de wettelijke garantie in panne valt.

 

De grootste voordelen van de Electro Repair & Replace Service:

  • Verlengt de wettelijke garantie op sommige elektrische apparaten tot wel 5 jaar.
  • Gratis herstelling door stielmannen, binnen de 48 uur (Enkel apparaten waarvoor de aankoopfactuur, verkoopbon of kassaticket kan voorgelegd worden)
  • Gratis vervanging van onherstelbare apparaten door een gelijkaardig apparaat, binnen de 5 dagen (minstens A-label) (Enkel apparaten waarvoor de aankoopfactuur, verkoopbon of kassaticket kan voorgelegd worden)
  • Geen onverwachte meerkosten: je betaalt een maandelijkse bijdrage die alle toestellen tegelijkertijd dekt.
  • Directe service en 24/24, 7/7 bereikbaarheid in het geval van een defect. 
  • Apparaten die gedekt zijn door de wettelijke garantie van de fabrikant
  • Terugroepactie op het initiatief van de fabrikant

Inschrijven?  Klik hier

Je bent klant en hebt een panne? Bel 0800 80 808

Profiteer nu van één maand gratis Electro Repair & Replace+ !

Teken nu in
Onze ondersteuning is 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar.

Electro Repair & Replace: kies tussen twee opties

Wens je uitgebreide informatie omtrent onze Electro Repair & Replace Service, dan kan je ons telefonisch bereiken via 0800 80 808

Electro Repair &
Replace

€ 5 / maand (€60/jaar)

  • Verlenging wettelijke garantie tot 5 jaar
  • 6 toestellen inbegrepen*
  • Onherstelbaar defect = nieuw toestel (minstens A-label)

*Wasmachine, droogkast, oven, fornuis, koelkast en diepvriezer

Raadpleeg de algemene voorwaarden

Download hier de informatiefiche en neem dit aandachtig door voordat je je inschrijft op deze dienst.

 
Electro Repair &
Replace +

€ 6,95 / maand (€83,4/jaar)

  • Verlenging wettelijke garantie tot 5 jaar
  • 8 toestellen inbegrepen*
  • Onherstelbaar defect = nieuw toestel (minstens A-label)
  • Gratis diagnose & bestek voor toestellen ouder dan 5 jaar

* Wasmachine, droogkast, oven, fornuis, koelkast, diepvriezer, vaatwasser en TV.

Raadpleeg de algemene voorwaarden

Download hier de informatiefiche en neem dit aandachtig door voordat je je inschrijft op deze dienst.

Luminus Electro Repair & Replace (+) is een verzekeringsovereenkomst van Axa, een Belgische verzekeringsmaatschappij, met een looptijd van één jaar, die stilzwijgend wordt verlengd voor opeenvolgende periodes van één jaar behoudens opzegging uiterlijk 3 maanden voor de vervaldag. Het Belgische recht is van toepassing.

In geval van klacht met betrekking tot de verzekeringsprestaties, kan de Verzekeringsnemer zich richten tot de Kwaliteitsdienst van AXA Assistance:

  • Via e-mail : customercare.bnl@axa-assistance.com
  • Via briefwisseling: Luminus Ketel Garantie, C/O AXA Assistance, Louisalaan 166/1, 1050 Brussel

De Verzekeringsnemer kan zich ook richten tot de Ombudsman verzekeringen:

  • Via e-mail: : info@ombudsman.as
  • Via briefwisseling: de Meeûssquare 35, 1000 Brussel

Ontdek al onze andere hersteldiensten

€ 7,95 / maand
Woning Pechverhelping

Met de verzekering Woning Pechverhelping is je wooncomfort snel hersteld bij plotse schade.


  • Binnen de 24 uur geholpen
  • Geen franchise
  • Onbeperkt aantal interventies
  • Dag en nacht bereikbaar bij noodgevallen
Ketel Garantie
Ketel garantie Luminus

Ketel Garantie: je boiler binnen de 24u hersteld

Een kapotte verwarmingsinstallatie komt nooit op het goede moment: net als je een warme douche wil nemen bijvoorbeeld, of tijdens een familiediner. Met Ketel Garantie van Luminus hoef je je geen zorgen meer te maken.

  • Noodlijn 24/24 en 7/7
  • Oplossing binnen de 24u
  • 2 herstellingen per jaar (ook na een Luminus-ketelonderhoud)
  • Tussenkomst tot € 500 per herstelling (arbeid, transport en wisselstukken)
Ketel Onderhoud
Ketel onderhoud Luminus

Je verwarmingsketel in topconditie

Je bent bij wet verplicht om je cv-ketel te onderhouden. Maar een goed onderhouden ketel - op gas of mazout - zorgt ook voor een optimaal rendement.

  • Wettelijk verplicht
  • Minder verbruik
  • Minder kans op pannes en een langere levensduur
  • Luminus neemt zelf contact op als het tijd is voor een onderhoud

Hoe gebruik je Electro Repair & Replace voor een herstelling?

  1. Houd je aankoopfactuur of het kassaticket van je defecte apparaat bij de hand en blijf in de buurt van dit toestel.
  2. Bel naar 0800 80 808.
  3. Een specialist van AXA Insurance identificeert eerst het probleem en probeert om de storing telefonisch op te lossen met jou. Volg zijn instructies en beantwoord de vragen die hij stelt.
  4. Als het niet lukt om het defect telefonisch op te lossen, komt de technieker ter plaatse om de herstelling uit te voeren. Hiervoor hebben we een aankoopbewijs van je toestel nodig (een kopie van je aankoopfactuur of het kasticket). Je kan dat naar ons opsturen via:
  • E-mail: info@luminus.be
  • Post: Luminus - Electro Repair & Replace - BP 48000 1000 Brussel 1.
Goed om weten:

  • Je kan tot 3 keer per jaar een beroep doen op een interventie.
  • Het contract dat je met ons sluit geldt voor één jaar en wordt stilzwijgend hernieuwd voor een opeenvolgende termijn van één jaar.
  • Je kan je contract op elk ogenblik stopzetten. Dit kan je doen via e-mail, telefoon of per post.

Gerelateerde vragen

  • Hoe kan ik mijn Electro Repair & Replace Service opzeggen of annuleren ?

    Om je Electro Repair & Replace Service te annuleren of op te zeggen, neem je contact op met ons op het nummer 0800 80808. Onze specialisten beantwoorden al je vragen.

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Ik heb mijn contract Electro Repair & Replace stopgezet maar toch nog een factuur ontvangen. Hoe komt dat en moet ik deze nog betalen?

    De dekking van je contract loopt tot het einde van de maand waarin je je contract opzegt. Daarom betaal je je facturen nog tot de einddatum van dit contract.

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Wat gebeurt er met mijn Service contracten als ik verhuis?

    Informeer ons zo snel mogelijk over je verhuis, via telefoon op het nummer 078 180 183 of online:

    Wij zetten al je diensten van Luminus (Electro Repair & Replace, Ketel Onderhoud, Woning Pechverhelping...) automatisch over naar je nieuwe adres.

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Ik wil een kopie van mijn mandaat. Wat doe ik?

    Wil je een kopie van je mandaat voor ​Ketel Garantie, Ketel Onderhoud, Woning Pechverhelping (Pro) of Electro Repair & Replace(+)?

    • Je kan een kopie van je mandaat terugvinden in My Luminus onder 'Diensten'.
    • Indien dit niet lukt, contacteer dan onze klantendienst. Zij sturen je graag een kopie op van het gevraagde document.

     

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Ik wil een kopie van mijn interventierapport. Wat doe ik?

    Wil je een kopie van je interventierapport voor ​Ketel Garantie, Ketel Onderhoud, Woning Pechverhelping (Pro) of Electro Repair & Replace(+)?

    • Je kan een kopie van je interventierapport terugvinden in My Luminus onder 'Diensten'.
    • Indien dit niet lukt, contacteer dan onze klantendienst. Zij sturen je graag een kopie op van het gevraagde document

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Ik wil een kopie van mijn services-factuur. Wat doe ik?

    Wil je een kopie van je factuur voor ​Ketel Garantie, Ketel Onderhoud, Woning Pechverhelping (Pro) of Electro Repair & Replace(+)?

    • Je kan een kopie van je contract terugvinden in My Luminus onder 'Diensten'.
    • Indien dit niet lukt, contacteer dan onze klantendienst. Zij sturen je graag een kopie op van het gevraagde document.

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Ik wil een kopie van mijn services-contract. Wat doe ik?

    Wil je een kopie van je contract voor ​Ketel Garantie, Ketel Onderhoud, Woning Pechverhelping (Pro) of Electro Repair & Replace(+)?

    • Je kan een kopie van je contract terugvinden in My Luminus onder 'Diensten'.
    • Indien dit niet lukt, contacteer dan onze klantendienst. Zij sturen je graag een kopie op van het gevraagde document.

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Ik wil mijn IBAN aanpassen voor mijn services-contract. Wat doe ik?

    Wil je je IBAN aanpassen voor je contract voor Ketel Garantie, Ketel Onderhoud, Woning Pechverhelping (Pro) of Electro Repair & Replace(+)?

    Contacteer dan onze klantendienst. Zij helpen je graag verder.

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Waarom ontving ik een aanmaning voor de betaling van mijn verzekering?

    Onze Luminus hersteldiensten Woning Pechverhelping, Ketel Garantie en Electro Repair & Replace betaal je via domiciliëring. In sommige gevallen slaagt een betaling via domiciliëring niet. Dit kan komen door:

    • onvoldoende saldo op je rekening op het moment dat de domiciliëring uitgevoerd wordt.
    • een verkeerd rekeningnummer in onze systemen.
    We bieden in dit geval de domiciliëring nog 3 keer aan. Indien niet succesvol na de derde poging, zetten we de domiciliëring stop.

    Je ontvangt dan ook een aanmaning. Indien je hier geen gevolg aan geeft, zetten we het contract stop.

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Wat kan ik zelf doen via My Luminus?

    Via de online klantenzone My Luminus kan je op de website of via de My Luminus-app zelf je energieverbruik, facturen en betalingen snel en gemakkelijk opvolgen.

    ​​​Ontdek de mogelijkheden van My Luminus in deze video.

    Op My Luminus kan je:

    Je facturen en betalingen raadplegen

    • Je factuur later betalen.
    • Een meterstand betwisten.
    • De handige betaalknop gebruiken.
    • Domiciliëring activeren of wijzigen.
    • Digitale facturatie per e-mail activeren.
    • Betalen via een afbetalingsplan activeren.
    • De link zien tussen je facturen en betalingen.
    • Je openstaand saldo en betaalde facturen zien.
    • Tot 3 jaar lang je facturen downloaden en printen.

    Een overzicht behouden van je verbruik
    • Je meterstanden regelmatig ingeven.
    • Je verbruik raadplegen van je meest recente meter.
    • Je voorschotbedrag wijzigen in verhouding tot je verbruik.
    Zie ook: Waarom zie ik mijn verbruiksgrafiek niet in My Luminus?

    Je voorschot en afrekening controleren
    • Leegstandstarief aanvragen.
    • Een rekeninguittreksel verkrijgen.
    • Een rekeningnummer voor terugstorting wijzigen.
    • Een rekeningnummer van je domiciliëring wijzigen.
    • De vervaldag van je voorschotfacturen aanpassen.
    • Het bedrag van je voorschot en afrekening verhogen of verlagen.
    • Je voorschotfrequentie aanpassen (maandelijks, tweemaandelijks, driemaandelijks).

    Je contracten en diensten beheren
    • Je verhuis opvolgen (oude en nieuwe adres).
    • Je tarief aanpassen (via de website, niet in de app).
    • Je kortingsbonnen downloaden via Luminus EXTRAS!.
    • Een kopie van je contract van gas of elektriciteit raadplegen, downloaden of printen.
    • Onze diensten ontdekken (Woning Pechverhelping, Ketel Onderhoud, Ketel Garantie, Electro Repair & Replace)

    Je profiel beheren
    • Je wachtwoord wijzigen.
    • Je contactgegevens aanpassen.
    • Je My Luminus-account verwijderen.
    • Je contactvoorkeuren aanpassen zodat je enkel communicatie ontvangt die je interesseert.
    • Meerdere klantnummers toevoegen en adressen beheren (buitenverblijf, beheer van het dossier van de ouders, professionele klanten, ...).
    • Nadat je Luminus verlaten hebt, kan je nog 3 jaar gebruikmaken van My Luminus.

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen