Hulp en ondersteuning

Waarom moet ik mijn voorschot verhogen als ik een vast contract heb?

Indien je contract zeer recent werd vernieuwd, dan gebeurde dit aan hogere (vaste) prijzen dan ervoor. Dit is het gevolg van de algemene prijsstijgingen op de energiemarkten. Je voorschot werd echter nog niet aan aangepast op het moment van de contracthernieuwing.  


Normaal gezien stellen we je pas een nieuw voorschotbedrag voor bij de jaarafrekening. Die krijg je pas in de komende maanden, na je jaarlijkse meteropname. Maar om onaangename verrassingen te vermijden op je jaarafrekening, raden we je aan om je voorschotbedrag nu toch al aan te passen. Wat je nu gespreid meer betaalt aan voorschotten, moet je straks niet in één keer betalen op je jaarafrekening. 


Je kan je voorschot zelf nakijken en aanpassen in My Luminus, onze online klantenzone.  
Tip: Heb je zowel voor gas als elektriciteit een contract, dan moet je dit apart aanpassen in My Luminus. 


Nog geen toegang tot My Luminus?  Een account aanmaken kan snel via deze link.
Hou zeker je EAN- nummer bij hand, want dit zal je moeten invullen. Je vindt dit op je facturen. 

Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen

Meer vragen over Onze tarieven



Contacteer onze Business Adviseurs
Kies één van de contactmogelijkheden.

Onze klantendienst is bereikbaar
op het nummer 078 150 152 (zonaal tarief)

Maandag - Vrijdag: 09 uur tot 18 uur

Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.

De knop "start de chat" verschijnt zodra een een medewerker beschikbaar is. 

De chat is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst: 
Ma.-vr.: 9u00 - 18u00.