Hulp en ondersteuning

Waarom is mijn voorschotbedrag verhoogd na mijn jaarafrekening?

We hebben je voorschotbedrag aangepast om een hoge volgende jaarafrekening te vermijden. De marktprijzen voor energie zijn immers recent gestegen. 
Er zijn verschillende redenen voor deze stijgingen: de economie kwam terug op gang na Covid-19, de stijging van de CO2-emissierechten, lage temperaturen, beperkingen op de gasleveringen,... Meer informatie over dit onderwerp vind je op deze pagina: Lumiworld.
Weet dat de stijging van de elektriciteits-en gasprijzen een algemene trend is, voelbaar bij alle energieleveranciers. 


Tips:
Thuis energie besparen? Ook hier helpen we graag. Je vindt heel wat grote en kleine besparingstips op onze blog: Lumiworld. Op samenvooruit.luminus.be kan je in enkele kliks je persoonlijk besparingsplan samenstellen.

Ook raden we je aan om je meterstanden regelmatig in te geven in je persoonlijke klantenzone My Luminus. Zo kan je zelf je voorschotbedrag optimaal instellen voor een zo laag mogelijke afrekeningsfactuur. Dat is een hele geruststelling.

Nuttige link: 

Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen

Meer vragen over Onze tarieven



Verbruik opvolgen en meterstanden ingeven

in uw digitale klantenzone.

Ga naar My Luminus

Contacteer onze Business Adviseurs
Kies één van de contactmogelijkheden.

Onze klantendienst is bereikbaar
op het nummer 078 150 152 (zonaal tarief)

Maandag - Vrijdag: 09 uur tot 18 uur

Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.

De knop "start de chat" verschijnt zodra een een medewerker beschikbaar is. 

De chat is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst: 
Ma.-vr.: 9u00 - 18u00.