Hulp en ondersteuning

Ik heb een elektrische wagen met laadpaal en een digitale meter. Zullen mijn nettarieven stijgen door het capaciteitstarief?

Wie een digitale meter en een elektrische wagen heeft, gaat best even na of hij of zij hoge pieken veroorzaakt door het laden. Dat pak je zo aan:

  1. Ga na wat je hoogste piek is. Dat kan heel eenvoudig in de My Luminus app als je ingeschreven bent voor de visualisatie van je digitale meterdata. Kies een maand op het ""Verbruik"" scherm om je hoogste verbruikspiek voor die maand te raadplegen. Je vindt je maandpieken ook terug in je persoonlijke klantenzone van Fluvius (mijn.fluvius.be) onder de tab “Verbruik”. 
  2. Gebruik deze waarde om je nettarieven te simuleren op de website van de VREG
  3. Indien nodig kan je overwegen om vanaf januari 2023 trager te laden. De laadsnelheid kan je bij sommige merken verlagen via de wagen zelf. Eigenaars van een laadpaal van Luminus kunnen contact opnemen via mobilitysolutions@luminus.be of telefonisch op het nr 02/289 90 90. Geen laadpaal van Luminus? Contacteer dan je installateur.

Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen


De mogelijkheden voor facturen en betalingen

zelf raadplegen? Het kan!

Bekijk het hier

Contacteer onze Business Adviseurs
Kies één van de contactmogelijkheden.

De knop "Start de chat" verschijnt zodra een een medewerker beschikbaar is. 

De chat is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst: 
Ma.-vr.: 8u00 - 18u00.

Onze klantendienst is bereikbaar
op het nummer 078 150 152 (zonaal tarief)

Maandag - Vrijdag: 08 uur tot 18 uur

Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.