Door een storing is het mogelijk dat u uw online contract momenteel niet kan bevestigen. Wij proberen dit zo snel mogelijk op te lossen. Gelieve later opnieuw te proberen.
Hulp en ondersteuning

Ik kan mijn voorschot niet aanpassen via My Luminus. Wat doe ik?

In de volgende situaties kan je jouw voorschotbedrag niet online aanpassen. Dit is het geval als:

  • je volgende factuur een afrekening is.
  • je een klassieke meter met piekmeting hebt.
  • je contract binnenkort niet meer actief is bij ons.
  • je nog een betaalachterstand hebt. We verzoeken je om dit eerst te betalen.
  • je voorschot al één keer in deze facturatieperiode is aangepast. Als je maandelijks gefactureerd wordt, kan je het bedrag dus maar één keer per maand aanpassen.
Vanaf het ogenblik dat je 3 maanden verbruik hebt, kan je in My Luminus een nieuwe simulatie maken op basis van je meterstanden.
Om een juiste simulatie te maken, raden we je aan om je huidig bedrag te behouden en zo verrassingen te voorkomen bij je afrekening.

Is er een andere reden waarom je jouw voorschotbedrag niet kan aanpassen?
Neem dan best even contact op met onze klantendienst. Wij passen het bedrag graag voor je aan.

Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen


Bel ons

(normaal zonetarief)

078 150 152

Contacteer onze Business Adviseurs
Kies één van de contactmogelijkheden.

Onze klantendienst is bereikbaar
op het nummer 078 150 152 (zonaal tarief)

Maandag - Vrijdag: 08 uur tot 20 uur
Zaterdag: 09 uur tot 13 uur

Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.

De knop "start de chat" verschijnt zodra een een medewerker beschikbaar is. 

De chat is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst: 
Ma.-vr.: 8u00 - 20u00. Zat.: 9u00 - 13u00

Vul het contactformulier in en de Luminus klantendienst neemt contact met je op.

Ga naar formulier