Door een storing is het mogelijk dat u uw online contract momenteel niet kan bevestigen. Wij proberen dit zo snel mogelijk op te lossen. Gelieve later opnieuw te proberen.
Hulp en ondersteuning

Hoe vraag ik een nieuwe aansluiting aan?

Ben je al een klant van Luminus of heb je al een My Luminus account?
 

  1. Log in via My Luminus.
  2. Ga naar 'Diensten'.
  3. Klik op : 'Een nieuw contract aanvragen'. Je klantnummer wordt automatisch ingevuld.
  4. Vink aan “Nieuwe meter”.
  5. Klik op 'Volgende'.
  6. Upload je laatste factuur op of klik op 'Start berekening' en volg de stappen op het scherm.

Tip: Ontdek onze verschillende tarieven op www.luminus.be en kies welk tarief het beste bij je wensen past (vast of variabel tarief, groene energie, Extra's, voordelige prijs,...).
Je kan onmiddellijk intekenen op het gewenste tarief. Je ontvangt altijd een overzicht van je persoonlijke gegevens, zodat je alle informatie kan nakijken of wijzigen als het nodig is.

Ben je nog geen klant van Luminus?

  1. Neem contact op met je netbeheerder om een nieuwe aansluiting aan te vragen. Je ontvangt een EAN-code (European Article Numbering). Deze EAN-code is een unieke combinatie van 18 cijfers die overeenstemt met je leveringspunt voor elektriciteit. Deze code heb je nodig voor alle communicaties met je netbeheerder of je energieleverancier.
  2. Neem contact met ons op om een contract af te sluiten en houd je EAN-code in de hand. We informeren nadien je netbeheerder.
  3. Contacteer je netbeheerder opnieuw (ongeveer 3 dagen nadat je een contract afsloot) om een datum vast te leggen voor je aansluiting. Laat je werfaansluiting ter plaatse keuren door een erkend keuringsorganisme.

Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen


Contracten en diensten

Bekijk het hier

Contacteer onze Business Adviseurs
Kies één van de contactmogelijkheden.

Onze klantendienst is bereikbaar
op het nummer 078 150 152 (zonaal tarief)

Maandag - Vrijdag: 08 uur tot 20 uur
Zaterdag: 09 uur tot 13 uur

Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.

De knop "start de chat" verschijnt zodra een een medewerker beschikbaar is. 

De chat is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst: 
Ma.-vr.: 8u00 - 20u00. Zat.: 9u00 - 13u00

Vul het contactformulier in en de Luminus klantendienst neemt contact met je op.

Ga naar formulier