Hulp en ondersteuning

Hoe herken ik een frauduleuze e-mail?

Helaas zien we dat onze klanten af en toe frauduleuze e-mails (phishing mails) ontvangen die van Luminus afkomstig lijken. Wij willen benadrukken dat deze valse e-mails niet worden verstuurd door of namens Luminus.

Regelmatig zijn er frauduleuze e-mails in omgang rond voorschotfacturen. De linken in deze e-mail leiden naar een valse betaalpagina.

Gelieve niet op deze e-mail te reageren.

Hoe herken je deze frauduleuze e-mail?

De frauduleuze e-mail verschilt op enkele punten met e-mails van Luminus:

Door gebruiker toegevoegde afbeelding
  1. Afzender:
    • Luminus: info@service.luminus.be
    • Frauduleuze mails:
      • info@service-luminus.info 
      • noreply@luminus--bb.email
      • ...
  2. Bedrag :
    • Luminus: bedrag dat overeenkomt met het te betalen bedrag in je persoonlijke My Luminus klantenzone.
    • Frauduleuze mail: bedrag dat overeenkomt met niets.
  3. Raadpleeg hier uw factuur:
    • Luminus: link naar je Luminus factuur.
    • Frauduleuze mail: foute link achter deze tekst.
*Valse betaalpagina:
De URL van de betaalpagina van onze partner begint steeds met 1 van volgende URL’s:
  • pay.pom.be
  • app.pom.be
  • confirm.pom.be
Begint de URL in je adresbalk van je browser niet met 1 van deze URL’s? Dan heb je te maken met een valse betaalpagina.


Twijfel je over een e-mail die je ontving van Luminus?

  • Controleer in je persoonlijke klantenzone My Luminus of er openstaande facturen of terugbetalingen zijn.
  • Neem contact op met onze klantendienst.
Luminus vraagt de bankgegevens van klanten alleen op een veilige manier, zoals in de persoonlijke klantenzone My Luminus.

Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen


Bel ons

(normaal zonetarief)

078 150 152

Contacteer onze Business Adviseurs
Kies één van de contactmogelijkheden.

Onze klantendienst is bereikbaar
op het nummer 078 150 152 (zonaal tarief)

Maandag - Vrijdag: 09 uur tot 18 uur

Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.

De knop "start de chat" verschijnt zodra een een medewerker beschikbaar is. 

De chat is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst: 
Ma.-vr.: 9u00 - 18u00.