Hoe vraag ik een nieuwe aansluiting aan bij Luminus?

Ben je al een klant van Luminus of heb je al een My Luminus account?
 

  • Log in via My Luminus.
  • Ga naar 'Diensten'.
  • Klik op : 'Een nieuw contract aanvragen'. Je klantnummer wordt automatisch ingevuld.
  • Vink aan “Nieuwe meter”.
  • Klik op 'Volgende'.
  • Upload je laatste factuur op of klik op 'Start berekening' en volg de stappen op het scherm.
  • Opmerking:
    • Je kan enkel een nieuwe aansluiting aanvragen via de webversie van My Luminus. Via de app is dit nog niet mogelijk. De functie komt er wel aan in de toekomst. 
    • Ontdek onze verschillende tarieven op www.luminus.be en kies welk tarief het beste bij je wensen past (vast of variabel tarief, groene energie, Extra's, voordelige prijs,...).
    • Je kan onmiddellijk intekenen op het gewenste tarief. Je ontvangt altijd een overzicht van je persoonlijke gegevens, zodat je alle informatie kan nakijken of wijzigen als het nodig is.
    • Een aanvraag voor een nieuwe aansluiting is enkel nodig voor nieuwe meters die nog niet in dienst zijn en verzegelde meters.


    Ben je nog geen klant van Luminus?

  • Neem contact op met je netbeheerder om een nieuwe aansluiting aan te vragen. Je ontvangt een EAN-code (European Article Numbering). Deze EAN-code is een unieke combinatie van 18 cijfers die overeenstemt met je leveringspunt voor elektriciteit. Deze code heb je nodig voor alle communicaties met je netbeheerder of je energieleverancier.
  • Neem contact met ons op om een contract af te sluiten en houd je EAN-code in de hand. We informeren nadien je netbeheerder.
  • Contacteer je netbeheerder opnieuw (ongeveer 3 dagen nadat je een contract afsloot) om een datum vast te leggen voor je aansluiting. Laat je werfaansluiting ter plaatse keuren door een erkend keuringsorganisme.
  • Is dit het antwoord op uw vraag?

    We gebruiken je feedback alleen om deze uitleg te verbeteren. Laat hier geen persoonlijke gegevens na.

    Neem gerust contact op

    Bel
    Bel ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.

    Bel 078 150 152

    Chat
    Chat met ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.

    Zodra een business adviseur beschikbaar is, is de knop 'Start de chat' zichtbaar en kan u het gesprek starten.

    Stuur een bericht
    Vul het formulier in.
    We antwoorden binnen maximaal 2 werkdagen.

    Vul het contactformulier in