Hulp en ondersteuning

Heb je een vraag

Déménagement Administration Gestion Luminus

Je verhuist of neemt energiemeters over?

Huurder of eigenaar, Luminus staat je heel graag bij voor je administratieve formaliteiten

Geef je verhuis online door  Bel 078 18 01 83

Waarom voor Luminus kiezen?

Hoe meld ik mijn verhuis of meterovername?

Tip: vul het energieovernamedocument in en onderteken het samen met de vorige of de nieuwe bewoner en bewaar dit document. Zo vermijd je achteraf onenigheden rond de meterstanden. Je moet het document ons niet opsturen.

Stap 1
Gegevens verzamelen

Bezorg ons alle nodige informatie over je nieuwe woning en je oude woning als je al Luminus klant bent.

  • De EAN-codes van je energiemeters (getal van 18 cijfers startend met 5 4)
  • De meterstanden op het moment dat de sleutels overhandigd worden
  • De contactgegevens van de vorige en/of nieuwe bewoner
Stap 2
Bevestiging aanvraag

Wij zorgen ervoor dat al jouw energiediensten klaar zijn voor D-Day!

  • Opdat alles duidelijk zou zijn, sturen we je een overzicht van je contract
  • Je beschikt nog niet over alle informatie omtrent je verhuis?
    Geen nood, we nemen op een later tijdstip opnieuw contact met je op via e-mail of telefoon
Stap 3
Je energiefactuur

Op basis van de meterstand die je ons stuurde, maken we je factuur op.

  • Binnen de 15 dagen ontvang je een voorschotfactuur
  • Ben je reeds klant bij Luminus?
    Dan ontvang je ook een slot-factuur van je oude woning

Je bent nog geen Luminus klant?

Wil je met je verhuis ook veranderen van energieleverancier? Vergelijk onze energietarieven, bereken je prijs en beslis welk energieplan het best bij je nieuwe woning past.
Bereken mijn prijs

Nieuwe aansluiting nodig?

Heb je een bouw- of renovatieproject waarbij een nieuwe aansluiting wenselijk is? Energiemeters openen of installeren? Luminus helpt je bij je aansluitingen!

Ontdek meer

Gerelateerde vragen

  • Ik verhuis. Welk voorschotbedrag moet ik betalen voor mijn nieuwe woning?

    Het voorschotbedrag dat u na uw verhuis betaalt voor uw nieuwe woning, is gebaseerd op het verbruik van de vorige bewoner.

    Als u ons bijkomende informatie over uw persoonlijke situatie bezorgt, dan kunnen we indien u dit wenst het bedrag voor u aanpassen.

    Tip: gebruik na uw verhuis My Luminus om uw voorschotbedrag zelf op te volgen en eventueel te wijzigen.

    Was dit antwoord duidelijk? Ja - Neen
  • Ik verhuis, wat gebeurt er met mijn onderhoudscontract?

    Wij zetten uw onderhoudscontract automatisch over met uw verhuis.

    Hebt u uw verhuis nog niet doorgegeven? Contacteer onze dienst verhuizingen op het nummer 078 180 183 en wij doen het nodige.

    Was dit antwoord duidelijk? Ja - Neen
  • Kan ik mijn voorschotbedrag nog aanpassen na mijn verhuis?

    Verhuizen naar een nieuwe woning is een ideaal moment om je voorschotbedrag van gas en elektriciteit even na te kijken. Zowel de grootte van je nieuwe woning als het aantal elektrische toestellen dat je in huis hebt, hebben invloed op je energieverbruik.
    We kunnen het nieuwe voorschotbedrag op 2 manieren voor je opmaken:

    1. Je weet zelf hoeveel je maandelijks wil betalen als voorschotbedrag. Je geeft ons je gewenste voorschotbedrag door wanneer je ons informeert over je verhuis.
    2. We vragen een historiek van het verbruik van je nieuwe woning op bij de netbeheerder en berekenen hierop je nieuwe voorschotbedrag.
    Wij raden je aan om regelmatig te controleren of je voorschotbedrag nog altijd overeenkomt met je werkelijke verbruik. Dit kan je gemakkelijk nagaan op My Luminus, onze beveiligde klantenzone. 
     

    Was dit antwoord duidelijk? Ja - Neen
  • Waarom ontvang ik nog steeds voorschotfacturen? Ik heb enkele weken geleden mijn verhuis geregeld.

    Ongeveer 30 dagen na de melding van uw verhuis ontvangt u uw slotfactuur. Het kan dus zijn dat u in de tussentijd nog een voorschotfactuur ontvangt voor uw oude adres. Omdat deze wordt opgenomen in uw slotfactuur vragen wij u deze te betalen.

    Was dit antwoord duidelijk? Ja - Neen

Meer tips

Download onze app op