Hulp en ondersteuning

Heb je een vraag

déménagement reprendre un compteur d'énergie Luminus

Je verhuist of neemt energiemeters over?

Huurder of eigenaar, Luminus staat je heel graag bij voor je administratieve formaliteiten.
Geef je verhuis online door Bel 078 180 183

Waarom voor Luminus kiezen?

Hoe meld ik mijn verhuis of meterovername?

Tip: vul het energieovernamedocument in en onderteken het samen met de vorige of de nieuwe bewoner en bewaar dit document. Zo vermijd je achteraf onenigheden rond de meterstanden. Je moet het document ons niet opsturen.

Stap 1
Gegevens verzamelen

Bezorg ons alle nodige informatie over je nieuwe woning en je oude woning als je al Luminus klant bent.

  • De EAN-codes van je energiemeters (getal van 18 cijfers startend met 5 4)
  • De meterstanden op het moment dat de sleutels overhandigd worden
  • De contactgegevens van de vorige en/of nieuwe bewoner
Stap 2
Bevestiging aanvraag

Wij zorgen ervoor dat al jouw energiediensten klaar zijn voor D-Day!

  • Opdat alles duidelijk zou zijn, sturen we je een overzicht van je contract
  • Je beschikt nog niet over alle informatie omtrent je verhuis?
    Geen nood, we nemen op een later tijdstip opnieuw contact met je op via e-mail of telefoon
Stap 3
Je energiefactuur

Op basis van de meterstand die je ons stuurde, maken we je factuur op.

  • Binnen de 15 dagen ontvang je een voorschotfactuur
  • Ben je reeds klant bij Luminus?
    Dan ontvang je ook een slot-factuur van je oude woning

Je bent nog geen Luminus klant?

Wil je met je verhuis ook veranderen van energieleverancier? Vergelijk onze energietarieven, bereken je prijs en beslis welk energieplan het best bij je nieuwe woning past.
Bereken mijn prijs

Nieuwe aansluiting nodig?

Heb je een bouw- of renovatieproject waarbij een nieuwe aansluiting wenselijk is? Energiemeters openen of installeren? Luminus helpt je bij je aansluitingen!

Ontdek meer

Gerelateerde vragen

  • Kan ik mijn voorschot aanpassen na mijn verhuis?

    Dat kan. We raden je zelfs aan je voorschotten op gas en elektriciteit even te herbekijken als je verhuist.
    Een andere woonst betekent immers vaak een ander energieverbruik.

    Een ander voorschot kan op 2 manieren:

    1. Je kan zelf het nieuwe voorschotbedrag dat je wenst doorgeven wanneer je ons informeert over je verhuis.

    2. Als je nog niet zeker bent van het bedrag, kunnen wij een gepast voorschot berekenen op basis van de verbruikshistoriek van je nieuwe woonst volgens de netbeheerder.

    Controleer regelmatig of je voorschotbedrag nog altijd in verhouding staat met je werkelijke verbruik via My Luminus op de website of via de app. Op die manier voorkom je onaangename verrassingen op je jaarafrekening.

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja - Neen
  • De meterstanden/verhuisdatum zijn door de andere partij doorgegeven. Hoe kan ik deze betwisten?

    Als de verhuisdatum of de meterstanden die door de andere partij werden doorgegeven niet correct zijn, kunnen we een correctie aanvragen bij je netbeheerder.

    Kijk eerst de gegevens na die op het overnameformulier staan en die je ontving tijdens de bevestiging van je verhuis.
    Ontving je nog geen bevestigingspakket of heb je nog geen meterstanden genoteerd?
    Vul dan het overnameformulier in, onderteken het samen met de andere partij en geef dit zo snel mogelijk aan ons door.

    Komen de meterstanden op het bevestigingspakket niet overeen met wat gefactureerd werd?
    Contacteer ons bij voorkeur via e-mail en voeg het overnamedocument toe.
     

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja - Neen

Meer tips

Download onze app op