Omwille van technische issues zijn we telefonisch moeilijker bereikbaar. Via de MyLuminus.be klantenzone kan je tal van zaken zelf regelen, zoals facturen en betalingen bekijken, je ideale voorschotbedrag berekenen en aanpassen, je verbruik opvolgen, je tarief nakijken en aanpassen, een afbetalingsplan aanvragen, en het doorgeven van een verhuis. Bedankt voor je begrip!

Waarom moet ik mijn toestemming geven aan Fluvius om de verbruiksgegevens van mijn digitale meter met Luminus te delen?

  • Je digitale meter registreert je verbruiksgegevens. Luminus gebruikt deze gegevens om je meer inzicht in je dagelijkse energieverbruik te geven via de My Luminus-app.
  • De verbruiksdata van je digitale meter (per dag)  zijn privégegevens. De netbeheerder Fluvius vraagt daarom dat je ons als energielevernacier de expliciete toegang geeft om toegang te krijgen tot deze gegevens. Deze toestemming geef je digitaal vanuit onze app via een persoonlijke link naar je Mijn Fluvius portaal.
  • Concreet geef je de komende 3 jaar je energieleverancier zo toegang tot verbruiksgegevens. De geldigheidsduur is standaard vastgesteld op 3 jaar vanaf de aanvraag, maar je kan deze datatoegang zelf op ieder moment terug stopzetten. Zodra de periode van 3 jaar is verstreken, ontvang je een automatische e-mail van Fluvius voor een mogelijke verlenging. 
  • Je toestemming is gelinkt aan één digitale meter (EAN). Als je meerdere digitale meters hebt op een leveradres, bijvoorbeeld een voor elektriciteit en een voor gas, moet je een aparte toestemming geven voor elke meter.
  • Wanneer je de dienst activeert, dan doe je dit voor een specifiek leveradres en zal Luminus jouw verbruiksgegevens pas in de My Luminus app kunnen weergeven als je je toestemming hiervoor hebt gegeven aan Fluvius.

Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen

Meer vragen over Meterstanden & verbruik



Geen antwoord gevonden op je vraag?
Kies één van de contactmogelijkheden.

De knop "Start de chat" verschijnt zodra een een medewerker beschikbaar is. 

De chat is beschikbaar tijdens de openingsuren van de klantendienst: 
Ma.-vr.: 8u00 - 18u00.

Onze residentiële klantendienst is bereikbaar
op het nummer 078 150 210 (zonaal tarief)

Maandag - Vrijdag: 08 uur tot 18 uur

Tip: houd een factuur met uw klantgegevens bij de hand.