Open deze link op je smartphone, dan kom je in de My Luminus app.

Gebruik je de My Luminus app nog niet? Download de app hier.

My Luminus app.

Veelgestelde vragen

Volg dit stappenplan:

  • Meld je aan op My Luminus.
  • Ga naar 'Verbruik'.
  • Kies het adres en de aansluiting waarvoor je een meterstand wil ingeven.
  • Klik op 'Voeg een meterstand toe'. 
  • Geef de datum en meterstand in.
  • Klik op 'Bevestig'.
  • Extra: Indien je dat wenst, kan je ook je voorschotbedrag aanpassen op basis van je nieuwe meterstanden.

  • Tip: wanneer je de meterstanden afleest van je meter en in My Luminus noteert:

    • Geef je voor een analoge meter alleen de cijfers in voor de komma.

     

    Display elektriciteitsmeter:My Luminus: met 1 telwerk:Geef de meterstand in tot aan de komma:
    • 62224     
     met 2 telwerken:
    Geef de meterstanden dag en nacht in tot aan de komma:
     
    • 622224
    • 54415
     


    Heb je een verkeerde meterstand ingegeven in My Luminus?
    Je kan dit altijd aanpassen of verwijderen via de knoppen "wijzigen" (potlood) en "verwijderen" (vuilbak) rechtsonder.

    Nuttige links:

     
     
     
     
    Meer info

    Registreer je op onze website of download de My Luminus-app via de App Store voor iOS of via Google Play voor Android.

  • Ga naar My Luminus 
  • Geef je e-mailadres in, kies een paswoord en klik op “registreren” of registreer je via de Socials (Apple, Google, Facebook)
  • Je krijgt van ons een bevestigingsmail. Klik op de link om je inschrijving te bevestigen.
    • De bevestigingsmail kan in de spam- of reclamefolder van je mailbox belanden. Bekijk deze folders om te zien of de mail daar is beland. Is dat niet het geval, contacteer ons dan even.
    • Wanneer je registreert via de Socials zal je geen bevestigingsmail ontvangen
  • Je e-mail adres is geverifieerd, klik op “Terug naar My Luminus” om je in te loggen
  • Log in met je e-mail adres en wachtwoord
  • Je komt terecht in het Dashboard “Welkom bij My Luminus!”
  • Voeg een klantennummer (zonder 0 vooraan) en EAN-nummer toe aan jouw account. Je vindt deze nummers op je factuur.
    Indien de klant wenst kan de klant een Alias of alternatieve naam toevoegen, bijv. “Thuis”
  • Klik op “Voeg toe”
  • Je bent klaar om My Luminus te gebruiken!
  • Ben je een nieuwe klant?
    Als je nog geen klantnummer of EAN-code hebt, maak nu al je My Luminus account aan en voeg de ontbrekende data later toe.

    Meer info

    Je kan makkelijk zelf een klantnummer toevoegen aan jouw My Luminus-account. 
  • Log in via My Luminus.
  • Ga naar 'Mijn profiel'. (In de app kies je voor 'Meer')
  • Klik op 'Beheer klantennummers'.
  • Op de volgende pagina kies je 'Voeg een klantennummer toe aan je account'.
  • Vul je klantnummer, EAN-nummer en Alias (bijv. thuis, tweede verblijf,...) in.
  • Klik op 'Voeg toe' om te bevestigen.
  • Tip: je kan een inactief gekoppeld klantnummer hier ook gemakkelijk verwijderen.
    Meer info

    De volgende stappen hangen van je persoonlijke situatie af:
    Ben je van een andere leverancier naar Luminus overgestapt?
  • Dan hebben wij je vorige energieleverancier reeds op de hoogte gebracht.
  • Je ontvangt binnenkort een e-mail of brief met alle nuttige informatie over je contract en onze diensten.
  • Een week vóór jouw energielevering doen wij je een gedetailleerd voorstel voor een voorschot dat het best bij je aansluit.
  • Het kan zijn dat je nog een laatste factuur van je vorige leverancier ontvangt nadat je je al bij Luminus hebt aangesloten. Vergeet zeker niet om deze nog te betalen.

  • Open je een nieuwe meter?
  • Neem contact op met de distributienetbeheerder van je gemeente om je meter te laten openen of installeren.
  • Contacteer Luminus om een contract af te sluiten.
  • We geven je aanvraag door aan je netbeheerder. Enkele dagen later ontvang je een welkomstmail of -brief met alle nuttige informatie over je contract en de diensten van Luminus.
  • Contacteer opnieuw je distributienetbeheerder om een afspraak te maken.
  • Rond de start van je energielevering ontvang je een bevestiging van je voorschotplan.

  • Ga je verhuizen en word je tegelijkertijd klant bij Luminus?
  • Wij helpen je graag om je verhuizing in goede banen te leiden.
  • Heb je nog vragen over je verhuizing? Raadpleeg dan onze veelgestelde vragen bij Hulp & Contact - 'Verhuis, meters en netbeheerder', of bel 078 180 183.
  • Meer info

    Je vindt je prijs per kWh voor je klant op 3 plaatsen terug:

    • in je persoonlijke klantenzone My Luminus, onder « Contracten en Diensten». Je ziet je eenheidsprijs in het veld: 'Prijsinformatie' en je kan de pdf ook downloaden. 
    • op je afrekening: je prijs per kWh voor de gefactureerde verbruiksperiode.
    • in de bijzondere voorwaarden van je contract: je prijs per kWh (excl. promo).

    De prijs per kWh hangt af van:

    • je tarief (te zien in My Luminus, onder ‘Contracten en Diensten’).
    • je metertype voor elektriciteit (er bestaat maar één metertype voor gas):
    • enkelvoudige meter: de prijs per kWh is dezelfde voor de hele dag.
    • tweevoudige meter: de prijs per kWh verschilt naargelang je verbruikt in de piek- of daluren (de prijs tijdens de daluren is lager dan tijdens de piekuren). Je netbeheerder bepaalt zelf wanneer de piek- en daluren van start gaan. Ze verschillen onderling en zijn ook afhankelijk van jouw woonplaats.
    • exclusief nachttarief: dit is een prijs per kWh aan een verlaagd tarief, gekoppeld aan een meter die alleen 's nachts werkt, meestal accumulatieverwarming.


    Ben je nog geen klant of wens je van tarief te veranderen?
    De prijzen per kWh die van toepassing zijn voor elk tarief per maand vind je hier.

    Wil je weten wat de oude prijs van een bepaald tarief was?

    Ga dan naar de website van Luminus onderaan de prijslijsten:

    •  "Bekijk hier ons archief met historische prijslijsten".
    Meer info

    Je kan je tarief gratis wijzigen via My Luminus.

    Als je nog geen keuze gemaakt hebt, kan je onze verschillende tarieven en diensten raadplegen op onze website. Kies het tarief dat het meest bij je wensen aansluit.
    Daarna voer je de volgende stappen uit:
  • Log in via je My Luminus-account.
  • Klik op 'Contracten en Diensten'. 
  • Klik op: 'Mijn tarief aanpassen'. 
  • Kies je nieuwe tarief.
  • Bevestig je wijziging.
  • Dankzij de Luminus-app heb jij je persoonlijke klantenzone altijd bij de hand. Je energie opvolgen was nog nooit zo makkelijk. Bekijk hier hoe de app in elkaar zit en wat de voordelen ervan zijn.


     
    Meer info
    Bekijk meer vragen

    Contacteer ons

    078 150 210

    Van maandag tot en met vrijdag, van 8 tot 18 uur.


    Stuur een bericht