Waarom is mijn voorschotbedrag verhoogd na mijn jaarafrekening?

Waarom is mijn voorschotbedrag verhoogd na mijn jaarafrekening?

We hebben je voorschotbedrag aangepast om een hoge volgende jaarafrekening te vermijden. De marktprijzen voor energie zijn sinds midden 2021 fors gestegen en blijven op een hoog niveau. Dit is bij alle energieleveranciers voelbaar.
Het is verstandig om je voorschotbedrag goed in de gaten te houden

Bekijk hier onze video: het belang van een ideaal voorschotbedrag voor je energie.
 



Tips:
Lees zeker onze handige Lumiworld, waar we het belang van een ideaal voorschotbedrag uitleggen.
Je vindt er ook snelle bespaartips en adviezen om je energieverbruik onder controle te houden. 
Op samenvooruit.luminus.be kan je in enkele kliks je persoonlijk besparingsplan samenstellen.

Ook raden we je aan om regelmatig je meterstanden in te geven in My Luminus.
Zo kan je zelf je voorschotbedrag optimaal instellen voor een zo laag mogelijke afrekeningsfactuur. Dat is een hele geruststelling.

Nuttige link: 

Is dit het antwoord op uw vraag?

We gebruiken je feedback alleen om deze uitleg te verbeteren. Laat hier geen persoonlijke gegevens na.

Vind een antwoord in de veelgestelde vragen

Bij elke contractvernieuwing zet Luminus je lopende contract om naar het goedkoopste equivalent product. Om onze administratie op orde te hebben, vragen wij je om hiervoor je toestemming te geven. Doe je niets, wees dan gerust: je nieuw contract wordt automatisch geactiveerd en is altijd het goedkoopste equivalent product.

Heb je vragen over je contractvernieuwing of ben je niet akkoord met ons voorstel, dan kan je contact opnemen met onze klantendienst.

Meer info

Wat fijn dat je besloot toch bij Luminus te blijven! Afhankelijk van het moment waarop je dit besluit neemt, zijn er 2 mogelijkheden:

Het herroepingsrecht van je nieuwe contract is nog niet voorbij
Wettelijk gezien heb je als particulier recht op 2 weken bedenktijd vanaf je je contractbevestiging ontvangt. Breng je de andere energieleverancier binnen deze termijn op de hoogte van je beslissing, dan zijn zij verplicht het nieuwe contract te annuleren. Je blijft dan gewoon klant bij ons.

De herroepingstermijn van je nieuwe contract is voorbij
Is de herroepingstermijn verstreken, maar is je contract nog niet actief? Dan bestaat de kans dat de andere energieleverancier alsnog akkoord gaat om je contract te annuleren. Zij zijn hier echter niet wettelijk toe verplicht.

Is het niet meer mogelijk om je nieuwe contract te annuleren, dan word je gemakkelijk terug klant bij Luminus door in te tekenen via de website . Let op! Je kan enkel een nieuw contract bij ons tekenen als je contract bij je andere energieleverancier al gestart is. Bekijk je liever samen met een medewerker welke tarieven voor jou het interessantst zijn? Contacteer hiervoor onze klantendienst op het nummer 078 150 210. 

Meer info
Bekijk meer vragen

Neem gerust contact op

Bel
Bel ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.

Bel 078 150 210

Chat
Chat met ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.

De knop 'Start de chat' verschijnt zodra een medewerker beschikbaar is.

Stuur een bericht
Vul het formulier in.
We antwoorden binnen de werkdag.

Vul het contactformulier in