Ik heb een elektrische wagen met laadpaal en een digitale meter. Zullen mijn nettarieven stijgen door het capaciteitstarief?

Ik heb een elektrische wagen met laadpaal en een digitale meter. Zullen mijn nettarieven stijgen door het capaciteitstarief?

Wie een digitale meter en een elektrische wagen heeft, gaat best even na of hij of zij hoge pieken veroorzaakt door het laden. Dat pak je zo aan:

  • Ga na wat je hoogste piek is. Dat kan heel eenvoudig in de My Luminus app als je ingeschreven bent voor de visualisatie van je digitale meterstanden. Kies een maand op het "Verbruik" scherm om je hoogste verbruikspiek voor die maand te raadplegen. Je vindt je maandpieken ook terug in je persoonlijke klantenzone van Fluvius (mijn.fluvius.be) onder de tab “Verbruik”. 
  • Gebruik deze waarde om je nettarieven te simuleren. De meest recente prijzen voor het capaciteitstarief vind je op de  website van de VREG
  • Indien nodig kan je overwegen om trager te laden. De laadsnelheid kan je bij sommige automerken verlagen via de wagen zelf. Eigenaars van een laadpaal van Luminus kunnen ook contact opnemen via mobilitysolutions@luminus.be of telefonisch op het nr 02/289 90 90. Geen laadpaal van Luminus? Contacteer dan je installateur.
  • Is dit het antwoord op uw vraag?

    We gebruiken je feedback alleen om deze uitleg te verbeteren. Laat hier geen persoonlijke gegevens na.

    Vind een antwoord in de veelgestelde vragen

    Bij elke contractvernieuwing zet Luminus je lopende contract om naar het goedkoopste equivalent product. Om onze administratie op orde te hebben, vragen wij je om hiervoor je toestemming te geven. Doe je niets, wees dan gerust: je nieuw contract wordt automatisch geactiveerd en is altijd het goedkoopste equivalent product.

    Heb je vragen over je contractvernieuwing of ben je niet akkoord met ons voorstel, dan kan je contact opnemen met onze klantendienst.

    Meer info

    Wat fijn dat je besloot toch bij Luminus te blijven! Afhankelijk van het moment waarop je dit besluit neemt, zijn er 2 mogelijkheden:

    Het herroepingsrecht van je nieuwe contract is nog niet voorbij
    Wettelijk gezien heb je als particulier recht op 2 weken bedenktijd vanaf je je contractbevestiging ontvangt. Breng je de andere energieleverancier binnen deze termijn op de hoogte van je beslissing, dan zijn zij verplicht het nieuwe contract te annuleren. Je blijft dan gewoon klant bij ons.

    De herroepingstermijn van je nieuwe contract is voorbij
    Is de herroepingstermijn verstreken, maar is je contract nog niet actief? Dan bestaat de kans dat de andere energieleverancier alsnog akkoord gaat om je contract te annuleren. Zij zijn hier echter niet wettelijk toe verplicht.

    Is het niet meer mogelijk om je nieuwe contract te annuleren, dan word je gemakkelijk terug klant bij Luminus door in te tekenen via de website . Let op! Je kan enkel een nieuw contract bij ons tekenen als je contract bij je andere energieleverancier al gestart is. Bekijk je liever samen met een medewerker welke tarieven voor jou het interessantst zijn? Contacteer hiervoor onze klantendienst op het nummer 078 150 210. 

    Meer info
    Bekijk meer vragen

    Neem gerust contact op

    Bel
    Bel ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.

    Bel 078 150 210

    Chat
    Chat met ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.

    De knop 'Start de chat' verschijnt zodra een medewerker beschikbaar is.

    Stuur een bericht
    Vul het formulier in.
    We antwoorden binnen de werkdag.

    Vul het contactformulier in