Hoe vaak worden mijn digitale verbruiksgegevens en verbruikskosten in de My Luminus-app bijgewerkt?

Hoe vaak worden mijn digitale verbruiksgegevens en verbruikskosten in de My Luminus-app bijgewerkt?

We ontvangen je digitale verbruiksgegevens van Fluvius met minstens één dag vertraging. In het beste geval, zijn je elektriciteitsgegevens van de vorige dag rond het middaguur zichtbaar in de app en je gasgegevens pas in de namiddag.

Merk op dat je gasgegevens over het algemeen iets later beschikbaar zijn dan je elektriciteitsgegevens. Dit omdat je digitale meter je elektriciteitsverbruik rond middernacht registreert en je gasverbruik pas rond 6 uur 's ochtends.
 

De verbruikskosten komen pas de maand nadien binnen wanneer alle prijzen zijn gekend. In afwachting daarvan zie je de geschatte prijzen.

Is dit het antwoord op uw vraag?

We gebruiken je feedback alleen om deze uitleg te verbeteren. Laat hier geen persoonlijke gegevens na.

Vind een antwoord in de veelgestelde vragen

De injectievergoeding die je ontvangt voor je zonnepanelen is variabel (zelfs indien je over een vast tarief beschikt). Het verandert dus iedere maand.
  • Aan het begin van elke maand berekenen we telkens de injectieprijs die van toepassing is op de voorgaande maand. 
  • In de Luminus Monitor / My Luminus app gebruiken we voor de lopende maand daarom steeds de injectieprijs van de voorgaande maand.
  • Deze prijs wordt retroactief aangepast aan het begin van de volgende maand, op basis van de hoeveelheid energie die je hebt geïnjecteerd.

Het is belangrijk om te benadrukken dat de gegevens die Luminus van je slimme meter ontvangt (via je netbeheerder of via de dongle) puur informatief zijn en bedoeld zijn om jou een zo nauwkeurig mogelijk beeld te geven van je verbruik en injectie. De gegevens die in de app worden getoond, worden daarom niet gebruikt ter facturatie. Na de meteropname ontvangt Luminus de facturatievolumes van je netbeheerder en passen we de werkelijke marktprijzen toe.
Meer info
Bekijk meer vragen

Neem gerust contact op

Bel
Bel ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.

Bel 078 150 210

Chat
Chat met ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.

De knop 'Start de chat' verschijnt zodra een medewerker beschikbaar is.

Stuur een bericht
Vul het formulier in.
We antwoorden binnen de werkdag.

Vul het contactformulier in