Ik heb mijn toestemming aan Fluvius gegeven maar zie nog geen digitale verbruiksgegevens in de My Luminus-app. Wat nu?

Ik heb mijn toestemming aan Fluvius gegeven maar zie nog geen digitale verbruiksgegevens in de My Luminus-app. Wat nu?

Het kan tot 72 uur duren nadat je je toestemming hebt gegeven vooraleer je jouw digitale meterdata in de My Luminus-app ziet.
Twijfel je of je je toestemming wel correct hebt gegeven? Voor de zekerheid kan je op Mijn Fluvius de status nakijken via Verbruik > pijl naar onder bij elk EAN:

 

  • Zie je daar geen aanvragen staan op naam van Luminus, dan is het nodig dat je je toestemming nog geeft via de My Luminus-app.
  • Zie je daar aanvragen voor Luminus maar zijn ze met een oranje bolletje aangeduid, dan moet je nog een extra toestemming geven door een e-mail van Fluvius te bevestigen.
  • Zie je daar aanvragen voor Luminus en zijn ze met een groen bolletje aangeduid dan contacteer je Luminus via het online Contactformulier.

Is dit het antwoord op uw vraag?

We gebruiken je feedback alleen om deze uitleg te verbeteren. Laat hier geen persoonlijke gegevens na.

Vind een antwoord in de veelgestelde vragen

De injectievergoeding die je ontvangt voor je zonnepanelen is variabel (zelfs indien je over een vast tarief beschikt). Het verandert dus iedere maand.
  • Aan het begin van elke maand berekenen we telkens de injectieprijs die van toepassing is op de voorgaande maand. 
  • In de Luminus Monitor / My Luminus app gebruiken we voor de lopende maand daarom steeds de injectieprijs van de voorgaande maand.
  • Deze prijs wordt retroactief aangepast aan het begin van de volgende maand, op basis van de hoeveelheid energie die je hebt geïnjecteerd.

Het is belangrijk om te benadrukken dat de gegevens die Luminus van je slimme meter ontvangt (via je netbeheerder of via de dongle) puur informatief zijn en bedoeld zijn om jou een zo nauwkeurig mogelijk beeld te geven van je verbruik en injectie. De gegevens die in de app worden getoond, worden daarom niet gebruikt ter facturatie. Na de meteropname ontvangt Luminus de facturatievolumes van je netbeheerder en passen we de werkelijke marktprijzen toe.
Meer info
Bekijk meer vragen

Neem gerust contact op

Bel
Bel ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.

Bel 078 150 210

Chat
Chat met ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.

De knop 'Start de chat' verschijnt zodra een medewerker beschikbaar is.

Stuur een bericht
Vul het formulier in.
We antwoorden binnen de werkdag.

Vul het contactformulier in