Hoe kan ik mijn toestemming aan Luminus voor de toegang tot mijn digitale verbruiksgegevens intrekken?

Hoe kan ik mijn toestemming aan Luminus voor de toegang tot mijn digitale verbruiksgegevens intrekken?

Je kan dit doen via je Mijn Fluvius-account.

Volg onderstaande stappen:

 

  • Log in op de Fluvius klantenzone via je Mijn Fluvius-account.
  • Klik op ‘Verbruik’ in de bovenste balk. Vervolgens verschijnen jouw EANs.
  • Onder elke EAN kan je zien of er aanvragen voor deze EAN werden gedaan. Door rechts op het vinkje te klikken, verschijnen alle aanvragen op het scherm. Om de toestemming met Luminus te verwijderen, klik je naast elke aanvraag waarin staat ‘gedeeld met Luminus’ op het prullenmand-icoontje om deze te verwijderen.
  • Herhaal dit voor al je EANs.

 

Als je deze stappen uitgevoerd hebt, zijn al je toestemmingen voor het delen van data met Luminus ingetrokken en zal Luminus dus ook geen data meer ontvangen.


Dit betekent dat onze My Luminus-app je verbruiksgegevens ook niet meer zal bijwerken vanaf je intrekking.
 

Is dit het antwoord op uw vraag?

We gebruiken je feedback alleen om deze uitleg te verbeteren. Laat hier geen persoonlijke gegevens na.

Vind een antwoord in de veelgestelde vragen

Als gebruiker van de Luminus Monitor app (met EnergyControl Monitor dongle) ontvang je maandelijks een rapport in My Luminus vanaf het moment dat je de app en dongle twee maanden gebruikt. Ook moet het energieprofiel in de app volledig ingevuld zijn – zoniet hebben we onvoldoende gegevens om een correct rapport op te stellen.
 
Heb je de Monitor app niet, maar maak je gebruik van de digitale verbruiksgegevens in My Luminus? Dan sturen we je een beperktere versie van het rapport om de drie maanden.
 
Beantwoord je aan de voorwaarden maar ontbreekt er toch een rapport? Aarzel niet om de klantendienst te contacteren.
Meer info

De injectievergoeding die je ontvangt voor je zonnepanelen is variabel (zelfs indien je over een vast tarief beschikt). Het verandert dus iedere maand.
  • Aan het begin van elke maand berekenen we telkens de injectieprijs die van toepassing is op de voorgaande maand. 
  • In de Luminus Monitor / My Luminus app gebruiken we voor de lopende maand daarom steeds de injectieprijs van de voorgaande maand.
  • Deze prijs wordt retroactief aangepast aan het begin van de volgende maand, op basis van de hoeveelheid energie die je hebt geïnjecteerd.

Het is belangrijk om te benadrukken dat de gegevens die Luminus van je slimme meter ontvangt (via je netbeheerder of via de dongle) puur informatief zijn en bedoeld zijn om jou een zo nauwkeurig mogelijk beeld te geven van je verbruik en injectie. De gegevens die in de app worden getoond, worden daarom niet gebruikt ter facturatie. Na de meteropname ontvangt Luminus de facturatievolumes van je netbeheerder en passen we de werkelijke marktprijzen toe.
Meer info

  • Zorg ervoor dat de gegevens in je energieprofiel zo compleet mogelijk zijn.
  • Een aantal data, zoals verbruiksdata per toestel of categorie, zijn gebaseerd op algoritmes en blijven daarom een schatting.
  • Het gebruik van een thuisbatterij kan het algoritme verstoren.

Is je energieprofiel volledig maar zie je nog steeds grote afwijkingen? Neem dan contact op met de klantendienst.

Meer info
Bekijk meer vragen

Neem gerust contact op

Wij helpen graag.

Bel
Bel ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.

Bel 078 150 210

Chat
Chat met ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.

De knop 'Start de chat' verschijnt zodra een medewerker beschikbaar is.

Stuur een bericht
Vul het formulier in.
We antwoorden binnen maximaal 2 werkdagen.

Vul het contactformulier in