1. Meld je aan via
My Luminus.
2. Klik op “Voorschot en afrekening”.
Klik op “Wijzig voorschot”.
Pas het voorschotbedrag aan en bekijk ook meteen de impact op je afrekening.
Klik op “Aanpassen” om de wijziging te bevestigen.
In onderstaande situaties kan je jouw voorschotbedrag niet online aanpassen. Dit is het geval als:
je voorschot al één keer in deze facturatieperiode isaangepast. Als je maandelijks gefactureerd wordt, kan je het bedrag dus maar één keer per maand aanpassen.
je volgende factuur een afrekening is.
je contract binnenkort niet meer actief is bij ons.
je nog een betaalachterstand hebt. We verzoeken je om dit eerst te betalen.
je verbruiksperiode korter is dan 3 maanden.
Om een juiste simulatie te maken, raden we je aan om je huidig bedrag te behouden en verrassingen te voorkomen bij je afrekening. Vanaf het ogenblik dat je 3 maanden verbruik hebt, kan je in My Luminus een nieuwe simulatie maken op basis van je meterstanden.
Is er een andere reden waarom je jouw voorschotbedrag niet kan aanpassen?
Neem dan best even contact op met onze klantendienst op het nummer 078 155.232 of per e-mail. Wij passen het bedrag graag voor je aan.