Je kan je inschrijven voor de Smart Charging laadkorting als je:
- Luminus-klant bent met je elektriciteit met uitzondering van professionele tarieven, Dynamic of het sociaal tarief.
- Je elektrische wagen geschikt is voor onze Smart Charging app. De lijst van compatibele wagens vind je hier terug.
- Een digitale meter hebt en ons toelaat om je data per kwartier (SMR-3) op te vragen bij je netbeheerder.
Woon je in Wallonië en heb je gekozen voor een digitale terugdraaiende teller? In dat geval kan je niet kiezen voor de laadkorting, omdat dit in het algemeen minder interessant zal zijn dan je huidige situatie.
- Bij de laadkorting hoort de omschakeling naar SMR-3 en doet de netbeheerder een tussentijdse meteropname. Hierna ontvang je van ons een afrekening. Als de tussentijdse meteropname op een ongelukkig moment valt (bijvoorbeeld net voor de zomer, of na een periode waar je weinig geïnjecteerd hebt), dan zal je moeten betalen, terwijl je anders misschien een nulfactuur zou hebben.
- De kans is groot dat je met de laadkorting meer overdag gaat laden waardoor je minder zal kunnen injecteren.
Is dit het antwoord op uw vraag?
Bel
Bel ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.
Chat
Chat met ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.
De knop 'Start de chat' verschijnt zodra een medewerker beschikbaar is.
Stuur een bericht
Vul het formulier in.
We antwoorden binnen de werkdag.