Maak je woning energiezuiniger met een Energy Audit

Verlaag je energiefactuur met een grondige analyse van je woning door een architect.

Dame zit in lichtgroen zeteltje en kijkt op laptop, in het scherm de lijntekening van een huisje en de gekleurde balken van energielevels A, B, C ..., alles van bovenaf gezien.
Energie-analyse
Energie-analyse

Aan de hand van je EPC-certificaat voert een architect een onafhankelijke en uitgebreide energiescan van je woning uit.

Gedetailleerd advies en rapport
Gedetailleerd advies en rapport

Je krijgt een analyse met advies op maat rond 8 energiethema’s. Zo ontdek je welke energetische verbeteringen je best uitvoert om je woning energiezuiniger te maken en je energiefactuur te verlagen.

Kostenraming en advies rond subsidies
Kostenraming en advies rond subsidies

Wat zijn de renovatiekosten? Waar begin je best? Voor welke premies kom je in aanmerking? Op al die vragen geeft de architect een helder antwoord.

Profiteer van 10% korting dankzij Luminus

Maak nu een afspraak en profiteer van 10% korting op je Energy Audit met de code LUMINUS2024

Hoe verloopt een Energy Audit?

Een EPC-certificaat voor je woning? Ook dat kan via Immopass

Ook een EPC-certificaat nodig voor je woning?

Naast de Energy Audit bieden we in samenwerking met ImmoPass ook het Energieprestatiecertificaat (EPC) aan. Dat is een verplicht document bij de verkoop of verhuur van een woning. Het EPC geeft in één oogopslag aan hoe energiezuinig jouw woning is.

Net als bij de Energy Audit, ontvang je als Luminus-klant 10% korting op het EPC-certificaat met de code LUMINUS2024.

Vraag je EPC-certificaat aan
Immopass en Luminus logo

Samen met onze partner ImmoPass

Voor deze Online Energy Audit slaan Luminus en ImmoPass de handen in elkaar. Deze exclusieve en onafhankelijke energiescan van je woning vormt de perfecte basis om aan je energetische renovatie te beginnen. En op termijn te besparen op je energiefactuur.

Veelgestelde vragen

We raden je aan om in de volgende situaties een tijdelijke aansluiting of werfaansluiting aan te vragen:
 

  • Bij de bouw van een appartement: elke wooneenheid  krijgt later een afzonderlijke definitieve aansluiting.
  • Bij verbouwingen waar tijdelijk een hoger vermogen nodig is.
  • Bij evenementen.


Hoe verloopt de procedure?

Volg dit stappenplan om een tijdelijke aansluiting aan te vragen:

  • Contacteer je netbeheerder om een tijdelijke aansluiting aan te vragen.
    • Je ontvangt een bevestiging van inschrijving met de EAN-code van je werfaansluiting (EAN staat voor 'European Article Numbering').
    • Deze EAN-code is een unieke combinatie van 18 cijfers die overeenstemt met je leveringspunt voor elektriciteit en/of gas. Deze code heb je nodig voor alle communicaties met je netbeheerder en energieleverancier.
  • Neem contact met ons op om een contract af te sluiten en houd je EAN-code bij de hand. We informeren nadien je netbeheerder.
  • Laat je werfaansluiting ter plaatse keuren door een erkend keuringsorganisme.
  • Spreek met de netbeheerder een datum af om je werfaansluiting aan te sluiten.
    • Tijdens de aansluiting plaatst de distributienetbeheerder een teller in de werfkast.
    • Je ontvangt een factuur van de distributienetbeheerder met de aansluitingskosten.


    Belangrijke opmerkingen

    Vraag de plaatsing van je werfaansluiting op voorhand aan bij je werfbeheerder.
    Je hebt daarvoor de volgende documenten nodig:

    •  Bouwvergunning met inplantingsplan: duid hierop aan waar de meters zullen staan.
    • Officieel document met het definitieve huis- en busnummer, ondertekend en afgestempeld door de gemeenteambtenaar.
    • Rioleringsplan van de woning.
    • Attest voor verlaagd btw-tarief in geval van renovatie.
    Meer info

    Enkel in de volgende gevallen moet je je meters vervangen:
    • Als de meters niet meer werken.
    • Als je een ander type meter wenst (bv. wijziging van enkelvoudige naar tweevoudige meter).
    In dat geval kan je een wijziging van je aansluiting aanvragen bij je netbeheerder. 




     
    Meer info

    Ben je al een klant van Luminus of heb je al een My Luminus account?
     

  • Log in via My Luminus.
  • Ga naar 'Diensten'.
  • Klik op : 'Een nieuw contract aanvragen'. Je klantnummer wordt automatisch ingevuld.
  • Vink aan “Nieuwe meter”.
  • Klik op 'Volgende'.
  • Upload je laatste factuur op of klik op 'Start berekening' en volg de stappen op het scherm.
  • Opmerking:
    • Je kan enkel een nieuwe aansluiting aanvragen via de webversie van My Luminus. Via de app is dit nog niet mogelijk. De functie komt er wel aan in de toekomst. 
    • Ontdek onze verschillende tarieven op www.luminus.be en kies welk tarief het beste bij je wensen past (vast of variabel tarief, groene energie, Extra's, voordelige prijs,...).
    • Je kan onmiddellijk intekenen op het gewenste tarief. Je ontvangt altijd een overzicht van je persoonlijke gegevens, zodat je alle informatie kan nakijken of wijzigen als het nodig is.
    • Een aanvraag voor een nieuwe aansluiting is enkel nodig voor nieuwe meters die nog niet in dienst zijn en verzegelde meters.


    Ben je nog geen klant van Luminus?

  • Neem contact op met je netbeheerder om een nieuwe aansluiting aan te vragen. Je ontvangt een EAN-code (European Article Numbering). Deze EAN-code is een unieke combinatie van 18 cijfers die overeenstemt met je leveringspunt voor elektriciteit. Deze code heb je nodig voor alle communicaties met je netbeheerder of je energieleverancier.
  • Neem contact met ons op om een contract af te sluiten en houd je EAN-code in de hand. We informeren nadien je netbeheerder.
  • Contacteer je netbeheerder opnieuw (ongeveer 3 dagen nadat je een contract afsloot) om een datum vast te leggen voor je aansluiting. Laat je werfaansluiting ter plaatse keuren door een erkend keuringsorganisme.
  • Meer info
    Bekijk meer vragen

    Contacteer ons

    078 150 210

    Van maandag tot en met vrijdag, van 8 tot 18 uur.


    Stuur een bericht