Kan je je digitale factuur niet vinden? Kijk eens in je spamfolder. Heb je een nieuw e-mailadres of ben je overgestapt op domiciliëring? Log in op je My Luminus-account en bekijk je facturen altijd en overal.
Hebben we je correcte e-mailadres? Controleer het in My Luminus. Het kan ook zijn dat je factuur in je spamfolder zit. Check deze even. Als je je e-mailadres recent gewijzigd hebt, geef je dit best zo snel mogelijk door. Dat kan in My Luminus of via het contactformulier.
Hebben we je volledige adres? Controleer het in My Luminus. Goed om weten: als je sinds kort je betalingen via domiciliëring regelde, krijg je je facturen automatisch via e-mail.
In My Luminus heb je 24/7 een overzicht van je facturen, dat is handig en het spaart een hoop papier.
In opdracht van de overheid zetten de distributienetbeheerders en alle energieleveranciers het dataplatform Atrias op. Bedoeld om de uitwisseling van klantgegevens te vergemakkelijken. In uitzonderlijke gevallen blijken klantgegevens vast te zitten bij de netbeheerder, waardoor we geen factuur kunnen opmaken. We begrijpen dat dat heel vervelend is.
Gaf je je meterstanden meer dan 6 weken geleden door aan Luminus?
Hier kan je zien of je EAN-code in de lijst van geblokkeerde aansluitpunten zit bij netbeheerder Fluvius.
We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen.
Je bent klant bij Luminus? Dan geniet je gratis van de voordelen van de persoonlijke klantenzone My Luminus. Zo maak je snel een account aan op je computer, laptop of tablet. Je kan ook de My Luminus app downloaden op je smartphone.
Als je pas klant bent geworden, ontvang je je eerste voorschotfactuur binnen de maand na de startdatum van je contract.
Een afrekening versturen we ongeveer 2 tot 4 weken na ontvangst van de meterstanden, die de netbeheerder ons jaarlijks bezorgt.
Je vindt de maand van meteropname ook terug in je persoonlijke klantenzone My Luminus. In deze maand maken we ook je jaarafrekening op.
Hoe vind je deze informatie terug?
Helaas herkennen nog niet alle bank-apps de QR-code.
Je komt dan in een POM-bancontact-scherm terecht en kan op die manier veilig en eenvoudig betalen.
Bekijk hier een video hoe je facturen veilig betaalt via POM.