Je factuur nog niet ontvangen?

Kan je je digitale factuur niet vinden? Kijk eens in je spamfolder. Heb je een nieuw e-mailadres of ben je overgestapt op domiciliëring? Log in op je My Luminus-account en bekijk je facturen altijd en overal.

My Luminus
Zo krijg je snel zicht op je factuur

Zo krijg je snel zicht op je factuur

  • Krijg je je facturen per mail?

Hebben we je correcte e-mailadres? Controleer het in My Luminus. Het kan ook zijn dat je factuur in je spamfolder zit. Check deze even. Als je je e-mailadres recent gewijzigd hebt, geef je dit best zo snel mogelijk door. Dat kan in My Luminus of via het contactformulier.

  • Komen je facturen per post?

Hebben we je volledige adres? Controleer het in My Luminus. Goed om weten: als je sinds kort je betalingen via domiciliëring regelde, krijg je je facturen automatisch via e-mail.

  • Digitale facturen in My Luminus: super handig

In My Luminus heb je 24/7 een overzicht van je facturen, dat is handig en het spaart een hoop papier.

Login op My Luminus
Atrias: vertraging energiefactuur

Zitten je verbruiksgegevens vast bij de netbeheerder?

In opdracht van de overheid zetten de distributienetbeheerders en alle energieleveranciers het dataplatform Atrias op. Bedoeld om de uitwisseling van klantgegevens te vergemakkelijken. In uitzonderlijke gevallen blijken klantgegevens vast te zitten bij de netbeheerder, waardoor we geen factuur kunnen opmaken. We begrijpen dat dat heel vervelend is.

Gaf je je meterstanden meer dan 6 weken geleden door aan Luminus?
Hier kan je zien of je EAN-code in de lijst van geblokkeerde aansluitpunten zit bij netbeheerder Fluvius.

We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen.

Naar je netbeheerder Fluvius
Hoe registreer ik me voor My Luminus?

Zo krijg je toegang tot My Luminus

Je bent klant bij Luminus? Dan geniet je gratis van de voordelen van de persoonlijke klantenzone My Luminus. Zo maak je snel een account aan op je computer, laptop of tablet. Je kan ook de My Luminus app downloaden op je smartphone.

  • Ga naar My Luminus en geef je e-mailadres en een wachtwoord in.
  • Klik op de link in de bevestigingsmail die wij je sturen.
  • Vul je e-mailadres en wachtwoord in.
  • Geef je klantnummer op en de EAN-code van je energiemeter.
  • Nu ben je klaar om My Luminus te gebruiken.

Veelgestelde vragen

Als je pas klant bent geworden, ontvang je je eerste voorschotfactuur binnen de maand na de startdatum van je contract.


Een afrekening versturen we ongeveer 2 tot 4 weken na ontvangst van de meterstanden, die de netbeheerder ons jaarlijks bezorgt. 

Je vindt de maand van meteropname ook terug in je persoonlijke klantenzone My Luminus. In deze maand maken we ook je jaarafrekening op. 
 
Hoe vind je deze informatie terug? 

  • Meld je aan via My Luminus.
  • Klik op 'Voorschotten'.
  • Zie bij ‘Instellingen voor je voorschotfactuur’
  • Zie bij ‘maand van meteropname’
Meer info

Helaas herkennen nog niet alle bank-apps de QR-code.

  • De code wordt niet gescand. Probeer het eens niet via de bank-app, maar scan de code
    • met een QR-Reader.
    • met een smartphone-camera.
  • Je ondervindt problemen met doorschakelen naar je bank-app (vooral het geval bij ING en BNP Paribas).
    • Na enkele pogingen lukt het wel.
    • Je kan ook betalen via Payconiq.
    • Het is mogelijk om je facturen te betalen in je Payconiq app.

Je komt dan in een POM-bancontact-scherm terecht en kan op die manier veilig en eenvoudig betalen.

Bekijk hier een video hoe je facturen veilig betaalt via POM.

Meer info

We storten het te veel betaalde bedrag terug binnen 15 dagen na de betaaldatum.
Als je een onbetaalde factuur hebt bij Luminus, gebruiken we dit bedrag om je factuur te vereffenen.
Meer info
Bekijk meer vragen

Contacteer ons

078 150 210

Van maandag tot en met vrijdag, van 8 tot 18 uur.


Stuur een bericht