Wat is het verschil tussen de My Luminus app en de Luminus Monitor app?

Wat is het verschil tussen de My Luminus app en de Luminus Monitor app?

  • My Luminus app: Dit is je online klantenzone waar je in de eerste plaats je administratie kan regelen: je voorschot aanpassen, wisselen van tarief, je facturatie-adres aanpassen, je facturen bekijken, … Heb je een digitale meter en woon je in Vlaanderen? Dan kan je hier ook gratis gebruik maken van de Digitale Meterstanden dienst in My Luminus om meer inzicht te krijgen in je energieverbruik, dit met één dag vertraging.

 

  • Luminus Monitor app: Dit is de app gekoppeld aan de betalende dienst Luminus EnergyControl Monitor die je toelaat om realtime inzicht te krijgen in je energieverbruik via een klein apparaatje dat je in de P1-poort van je digitale meter klikt (nl. een dongle)..

Is dit het antwoord op uw vraag?

We gebruiken je feedback alleen om deze uitleg te verbeteren. Laat hier geen persoonlijke gegevens na.

Vind een antwoord in de veelgestelde vragen

De injectievergoeding die je ontvangt voor je zonnepanelen is variabel (zelfs indien je over een vast tarief beschikt). Het verandert dus iedere maand.
  • Aan het begin van elke maand berekenen we telkens de injectieprijs die van toepassing is op de voorgaande maand. 
  • In de Luminus Monitor / My Luminus app gebruiken we voor de lopende maand daarom steeds de injectieprijs van de voorgaande maand.
  • Deze prijs wordt retroactief aangepast aan het begin van de volgende maand, op basis van de hoeveelheid energie die je hebt geïnjecteerd.

Het is belangrijk om te benadrukken dat de gegevens die Luminus van je slimme meter ontvangt (via je netbeheerder of via de dongle) puur informatief zijn en bedoeld zijn om jou een zo nauwkeurig mogelijk beeld te geven van je verbruik en injectie. De gegevens die in de app worden getoond, worden daarom niet gebruikt ter facturatie. Na de meteropname ontvangt Luminus de facturatievolumes van je netbeheerder en passen we de werkelijke marktprijzen toe.
Meer info
Bekijk meer vragen

Neem gerust contact op

Bel
Bel ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.

Bel 078 150 210

Chat
Chat met ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.

De knop 'Start de chat' verschijnt zodra een medewerker beschikbaar is.

Stuur een bericht
Vul het formulier in.
We antwoorden binnen de werkdag.

Vul het contactformulier in