Hulp en ondersteuning
Atrias: Een nieuw beheersysteem voor klantgegevens.

Atrias: Een nieuw beheersysteem voor klantgegevens.

Veilig. Efficiënt. Meer mogelijkheden.

Atrias: één gegevenssysteem voor de hele energiesector

In opdracht van de overheid hebben de distributienetbeheerders samen met de energieleveranciers aan één centraal systeem voor klantgegevens opgezet. Dat systeem heet Atrias en het moet de uitwisseling en verwerking van deze klantgegevens vergemakkelijken. Bijvoorbeeld als je verhuist, nieuwe diensten wilt gebruiken of van leverancier wilt veranderen.

Belangrijke informatie over de dienstverlening

De overgang naar één centraal gegevenssysteem voor de hele energiesector is een grote stap. Jammer genoeg ondervinden we hierdoor nog steeds wat problemen, zoals data die vaak ontbreekt. Dit heeft als gevolg dat we niet altijd de service kunnen bieden die je van ons gewoon bent. Onze oprechte excuses hiervoor. Onze medewerkers doen er alles aan om klantvragen zo snel mogelijk te verwerken.

Veelgestelde vragen

 

Mijn Contract

  • Ik heb een contract getekend in november. Wanneer ontvang ik mijn eerste voorschotfactuur?

    Je krijgt 30 dagen na de ondertekening energie van Luminus. Dat is dus in december en dan ontvang je ook je  eerste voorschotfactuur ten laatste eind december.

    Ben je momenteel ergens anders klant? Tot dan krijg je energie van je huidige leverancier.
     

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen
  • Ik wil van leverancier veranderen en klant worden bij Luminus. Kan dit?

    Ja, dat kan zeker. Na je contractondertekening start je levering bij Luminus op vandaag + 90 dagen.
    Je kan ook zelf een startdatum kiezen als dit meer dan 90 dagen in de toekomst is.
    Tip: Sluit je contract bij voorkeur af via deze link. Dat gaat snel en is 100 % veilig.

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen

Mijn verhuis

  • Ik ben verhuisd in de periode oktober-november en heb nog geen slotafrekening ontvangen voor mijn vorige adres.

    Dat klopt. Je ontvangt je slotafrekening ten laatste begin januari 2022. Dat komt omdat er momenteel een nieuw centraal beheersysteem voor klantgegevens wordt geïnstalleerd.  Daardoor kunnen we de slotafrekening niet eerder toesturen.

    Was dit een antwoord op je vraag? Ja Neen

Mijn afrekening

De inhoud kon niet geladen worden.