Ik kan mijn voorschot niet aanpassen via My Luminus. Wat doe ik?

In de volgende situaties kan je jouw voorschotbedrag niet online aanpassen. Dit is het geval als:

  • je volgende factuur een afrekening is.
  • je een digitale meter hebt en je maandelijks een afrekening ontvangt.
  • je een klassieke meter met piekmeting hebt.
  • je contract binnenkort niet meer actief is bij ons.
  • je nog een betaalachterstand hebt. We verzoeken je om dit eerst te betalen.
  • je volgende voorschotfactuur al is opgemaakt in onze systemen. Je nieuwe voorschotbedrag zal pas te zien op de factuur erna.
  • je maandelijks voorschot al één keer in dezelfde maand aanpaste.
  • er uitzonderlijk een technisch probleem opduikt.
  • Opgelet! Je kan zelf je voorschotbedrag slechts in een bepaalde mate wijzigen ten opzichte van je ideale voorschotbedrag (dit is het voorschotbedrag waarbij je afrekenbedrag € 0 wordt). Wil je toch een hoger of lager voorschotbedrag dan wat de tool in My Luminus aangeeft? Neem dan contact op met onze klantendienst.
Vanaf het ogenblik dat je 3 maanden verbruik hebt, kan je in My Luminus een nieuwe simulatie maken op basis van je meterstanden. Om een juiste simulatie te maken, raden we je aan om je huidig bedrag te behouden en zo verrassingen te voorkomen bij je afrekening.

Is er een andere reden waarom je jouw voorschotbedrag niet kan aanpassen?
  • Contacteer ons. Wij passen het bedrag graag voor je aan.

Is dit het antwoord op uw vraag?

We gebruiken je feedback alleen om deze uitleg te verbeteren. Laat hier geen persoonlijke gegevens na.

Neem gerust contact op

Bel
Bel ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.

Bel 078 150 152

Chat
Chat met ons van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur.

Zodra een business adviseur beschikbaar is, is de knop 'Start de chat' zichtbaar en kan u het gesprek starten.

Stuur een bericht
Vul het formulier in.
We antwoorden binnen maximaal 2 werkdagen.

Vul het contactformulier in